Answear
 
Notifications
Clear all

Answear

6 Posty
4 Users
0 Reactions
77 Widok
(@ynwestor)
Member Admin
Dołączył: 10 miesięcy temu
Posty: 244
Topic starter  

Answear.com jest firmą specjalizującą się w sprzedaży online odzieży i akcesoriów. Firma konsekwentnie poszerza swoją obecność na rynkach międzynarodowych, generując około 80% swojej sprzedaży poza granicami Polski.

W pierwszym kwartale 2024 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 7% do 289 mln zł w porównaniu do 271 mln zł w pierwszym kwartale 2023 roku. Sprzedaż online również odnotowała wzrost o 5%, osiągając wartość 280 mln zł. Dynamika wzrostu, choć pozytywna, nie jest bardzo wysoka, co może sugerować nasycenie rynku lub rosnącą konkurencję.

Słaby popyt konsumencki, wywołany przez niekorzystne warunki makroekonomiczne i ciepłą zimę, oraz blokady rolników na granicy polsko-ukraińskiej obniżyły wolumen zamówień na rynku ukraińskim.

Umacnienie złotego względem euro i innych walut regionu CEE negatywnie wpłynęło na wyniki finansowe spółki, obniżając przychody ze sprzedaży po przeliczeniu na złotówki.

Ograniczenie budżetów zakupowych na sezon AW23, co miało na celu dostosowanie poziomu zapasów do sytuacji rynkowej i uniknięcie nadmiernego zatowarowania, negatywnie wpłynęło na przychody z zimowej wyprzedaży.

Answear kontynuuje strategię premiumizacji oferty, co spowodowało przejściowe obniżenie konwersji i powracalności klientów, jednak spodziewane są pozytywne efekty w postaci wzrostu średniej wartości zamówienia i poprawy rentowności.

Pomimo licznych wyzwań, spółka osiągnęła dodatnią dynamikę sprzedaży w pierwszym kwartale 2024 roku. Pozytywnie ocenia też pierwsze tygodnie sprzedaży kolekcji wiosna-lato 2024, co daje podstawę do oczekiwania lepszych wyników sprzedażowych w drugim kwartale roku.


   
Cytat
Topic Tags
(@kubaziel)
Eminent Member
Dołączył: 9 miesięcy temu
Posty: 45
 

Trend może trwale zmienić się na wzrostowy po pojawieniu się dwóch gwiazd doji wzrostu na wykresie dziennym.


   
OdpowiedzCytat
(@ynwestor)
Member Admin
Dołączył: 10 miesięcy temu
Posty: 244
Topic starter  

Wyniki finansowe ANSWEAR.com za pierwsze półrocze 2024 r. pokazują mieszany obraz – dynamiczny wzrost przychodów przy jednoczesnym dramatycznym spadku rentowności.

Spółka odnotowała wzrost przychodów o 13,6% rdr w pierwszym półroczu 2024, co przekłada się na przychody rzędu 631,9 mln zł.

Answear generuje około 77% sprzedaży poza Polską, co sprawia, że spółka jest silnie eksponowana na zmiany kursów walutowych. Po oczyszczeniu wyników ze zmian kursowych, wzrost przychodów wyniósłby około 23%.

Pomimo wzrostu przychodów, rentowność operacyjna spółki uległa znacznemu pogorszeniu. EBITDA spadła o 122% rdr, osiągając poziom ujemny -6,8 mln zł w porównaniu do zysku 31,3 mln zł w pierwszym półroczu 2023 roku. 

Koszty promocji wzrosły o 53% rdr, sięgając 141 mln zł w pierwszym półroczu 2024 roku. Answear intensywnie inwestuje w budowę marki, szczególnie w segmencie premium oraz rozwój nowo przejętej marki PRM, co w krótkim okresie obciąża wyniki finansowe. Koszty marketingu wyniosły 22,6% przychodów ze sprzedaży, co stanowi istotny wzrost w stosunku do 16,7% w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Marża na sprzedaży wyniosła 40,0%, co oznacza spadek o 1,9 p.p. rdr. Na wyniki spółki negatywnie wpłynęło umocnienie się złotego, co osłabiło rentowność eksportu. Ponadto, marża brutto była pod presją szybszych niż w poprzednich latach wyprzedaży letnich oraz trudnych warunków na rynku ukraińskim, gdzie deprecjacja hrywny i blokady na granicy ograniczyły wzrost przychodów.

Na dzień 30 czerwca 2024 roku, Answear odnotował istotny wzrost zapasów o 14,8% rdr, do poziomu 455,5 mln zł.

Wskaźnik rotacji zapasów uległ pogorszeniu, a cykl konwersji gotówki wydłużył się o 14 dni w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Koszty finansowe wzrosły do 10 mln zł, w tym główne pozycje to koszty finansowania bankowego (7,6 mln zł) oraz odsetki od leasingu zgodnie z MSSF16 (2,6 mln zł). Spółka zanotowała również ujemne różnice kursowe w wysokości 1,6 mln zł, co dodatkowo obciąża wynik netto.

Spółka musi poprawić efektywność operacyjną i przywrócić rentowność EBITDA. Wzrost sprzedaży marek premium, rozwój oferty PRM oraz optymalne zatowarowanie na sezon AW24 mogą wspierać wyniki w drugiej połowie roku. W dłuższej perspektywie, premiumizacja oferty, jeśli zakończy się sukcesem, powinna poprawić rentowność, zwiększając średnią wartość zamówienia oraz lojalność klientów.

Answear przyjął strategię zwiększenia wydatków marketingowych i zatowarowania na kolejny sezon. Strategia ma sens tylko czy zadziała? Zapewne już jutro przekonamy się czy inwestorzy wierzą w tę strategię.

Na minus należy odnotować słaby wynik netto, na który najczęściej zwracają uwagę inwestorzy indywidualni. Negatywnie zaskoczył również wynik EBITDA, który jest podstawą programu motywacyjnego zarządu.

Na plus należy odnotować dwucyfrowy wzrost przychodów. Answear pozycjonuje się na giełdzie jako spółka wzrostowa, która powinna interesować głównie zwolenników growth investingu.

A która wizja przekonuje Ciebie? Zapraszam do dyskusji.


   
OdpowiedzCytat
(@ynwestor)
Member Admin
Dołączył: 10 miesięcy temu
Posty: 244
Topic starter  

W trzecim kwartale 2024 roku Answear.com odnotował wzrost przychodów o 25,9% rdr, osiągając 343,96 mln zł w porównaniu do 273,21 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Strata netto w trzecim kwartale wyniosła -6,79 mln zł, co oznacza poprawę w stosunku do straty -8,2 mln zł w analogicznym kwartale 2023 roku.

Pomimo straty netto spółka zanotowała dodatnie przepływy operacyjne w wysokości 13,67 mln zł w porównaniu do -25,04 mln zł przed rokiem.

Zadłużenie krótkoterminowe wzrosło o 32,7% rdr, osiągając 536,63 mln zł, co zwiększa presję na zarządzanie płynnością.

Warto zauważyć poprawę wyników marki PRM. Przychody wzrosły o 31% rdr, napędzane wyższym udziałem sprzedaży zagranicznej oraz poszerzeniem asortymentu o nowe kolekcje premium.

Średnia wartość zamówienia (AOV) w segmencie PRM wzrosła o 9% rdr, co jest istotne z punktu widzenia strategii premiumizacji i chęci wzrostu sprzedaży produktów o wyższej marży.

Marża brutto marki PRM wyniosła 45%, co jest wyższe od średniej grupy (41%), ale niższe w porównaniu do roku poprzedniego. Spadek wynika głównie z większego udziału wyprzedaży letnich oraz rabatów na końcówki kolekcji.

Koszty marketingowe marki PRM wzrosły o 42% rdr, ponieważ spółka intensywnie inwestuje w kampanie brandingowe, co tymczasowo obniża wskaźnik EBITDA.

Koszty operacyjne dla marki PRM wzrosły o 29% rdr, głównie w związku z:

  • Wyższymi wydatkami na promocję w kanałach cyfrowych, takich jak Instagram i TikTok, które stanowią kluczowe platformy dla młodszej grupy odbiorców segmentu premium.
  • Rozwojem sieci dystrybucji na kluczowych rynkach, co generuje wyższe koszty logistyki.
  • Zwiększeniem zatrudnienia w zespołach odpowiedzialnych za zarządzanie marką oraz obsługę klientów premium.

Powtarzalność klientów wzrosła o 12% rdr, co pokazuje większą lojalność klientów do marki PRM.

Konwersja sprzedażowa wyniosła 3,5%, co jest wyższe niż w grupie ogólnej Answear.com, ale nadal pozostaje poniżej oczekiwań ze względu na wysokie ceny w segmencie premium.

Odnoszę wrażenie, że spółka podjęła ryzyko licząc na świetne wyniki sprzedażowe w czwartym kwartale, który jest okresem żniw dla spółki. Wyniki finansowe za czwarty kwartał zaważą o kursie spółki, a obecne wzrosty mogą świadczyć o optymiźmie rynku.

Warto również pamiętać, że w przypadku dalszych wzrostów kursu MCI może być zainteresowany sprzedażą pakietu.

Kurs Answear od początku roku jest już o 12% na minusie po krótkoterminowych wzrostach. Czy kurs do wyników za czwarty kwartał obierze konkretny trend?


   
OdpowiedzCytat
(@baart22)
Estimable Member
Dołączył: 4 miesiące temu
Posty: 137
 

A wiecie że Answear ma program dla inwestorów? Można dostać m. in. zniżkę na ciuchy. Wiem też, że Orlen i Unimot też coś mają. Te spółki to przykład dla innych spółek, które mają inwestorów za nic.


   
OdpowiedzCytat
(@jimmyj)
Eminent Member
Dołączył: 3 miesiące temu
Posty: 30
 

W IV kw. 2024 r. Answear.com odnotował wysoką, ponad 22 proc. rdr. dynamikę wzrostu przychodów ze sprzedaży, co powoduje, że dynamika wzrostu przychodów spółki wzrosła z raportowanych po 3 kwartałach 17,6 proc. do 19,2 proc. dla pełnych 12 miesięcy 2024 r.

Chciałoby się więcej po tak drogiej kampanii reklamowej...


   
OdpowiedzCytat
Share: