Artifex Mundi
 
Notifications
Clear all

Artifex Mundi

7 Posty
3 Users
0 Reactions
57 Widok
(@ynwestor)
Member Admin
Dołączył: 10 miesięcy temu
Posty: 245
Topic starter  

Artifex Mundi zajmuje się wydawnictwem gier mobilnych, koncentrując swoją działalność na dwóch segmentach: produkcji gier Free-to-Play oraz komercjalizacji gier w modelu Hidden Object Puzzle Adventure (HOPA). Spółka opublikowała raport półroczny, który przeczytałem, aby sprawdzić, czy Artifex ciągle potrafi zarabiać na Unsolved.

Spółka wygenerowała przychody na poziomie 52,1 mln PLN, co oznacza wzrost o 46,8% w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2023, kiedy to przychody wyniosły 35,5 mln PLN. Zyski ze sprzedaży gier free-to-play wyniosły 47,7 mln PLN, co stanowiło lwią część całkowitych przychodów. Działalność w segmencie HOPA, choć mniejsza, wygenerowała dodatkowe 4,3 mln PLN, co pokazuje, że spółka utrzymuje zróżnicowane portfolio produktowe.

Spółka zdołała znacząco poprawić swoją rentowność. Zysk netto wzrósł do 14,35 mln PLN, co oznacza wzrost o 46% w porównaniu do 9,83 mln PLN w I półroczu 2023 roku. Zysk operacyjny (EBIT) również osiągnął imponujący poziom 15,24 mln PLN, co oznacza wzrost o 54,6% w porównaniu z poprzednim rokiem. Wynik operacyjny na poziomie ponad 15 mln PLN potwierdza, że Artifex Mundi efektywnie przekształca przychody ze sprzedaży w zysk, pomimo zwiększonych kosztów operacyjnych.

Warto zwrócić uwagę na przepływy pieniężne spółki. Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 5,88 mln PLN, co oznacza czterokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2023 roku (1,48 mln PLN). Z kolei przepływy pieniężne z działalności inwestycyjnej były ujemne i wyniosły -5,33 mln PLN. Spółka nadal rozwija swoje portfolio produktowe, co wiąże się z wysokimi nakładami na aktywa niematerialne, które w bilansie wyniosły ponad 60 mln PLN, a jednocześnie reinwestuje zyski w rozwój działalności. Przepływy pieniężne z działalności finansowej wyniosły -657 tys. PLN.

Łączne aktywa spółki wyniosły 121,29 mln PLN, co oznacza wzrost w stosunku do 98,88 mln PLN na koniec 2023 roku. Kapitał własny wzrósł do 95,38 mln PLN. Zobowiązania spółki wyniosły 25,9 mln PLN, z czego 6,64 mln PLN stanowiły zobowiązania długoterminowe, a 19,26 mln PLN zobowiązania krótkoterminowe.

W analizie geograficznej przychodów spółki widać, że Artifex Mundi jest silnie skoncentrowana na rynkach zagranicznych, z dominującym udziałem Stanów Zjednoczonych, które stanowiły 39,9% całości przychodów w I półroczu 2024 roku, generując ponad 20,7 mln PLN. Kolejne znaczące rynki to Wielka Brytania (11%) i Niemcy (7,3%).

Ze sprawozdania widać, że spółka angażuje środki w produkcję gier i często jej się nie udaje. Rosną zarówno inwestycje w produkcję nowych gier jak i odpisy aktualizacyjne. Artifex stara się znaleźć inne źródło przychodów, ponieważ Artifex relatywnie zarabia zbyt dużo dzięki Unsolved i zdaje sobie z tego sprawę.


   
Cytat
Topic Tags
(@baart22)
Estimable Member
Dołączył: 4 miesiące temu
Posty: 137
 

Lubię patrzeć na sytuację w spółce poprzez liczbę ofert pracy. Branża raczej zwalnia, a Artifex akurat zatrudnia. Mają sporo ofert pracy: https://www.artifexmundi.com/category/kariera/#oferty


   
OdpowiedzCytat
(@jimmyj)
Eminent Member
Dołączył: 3 miesiące temu
Posty: 30
 

Nie ilość tylko jakość. Mają tak dużo gier, a ponad 90% przychodów generuje jedna (Unsolved): https://play.google.com/store/apps/dev?id=8164059240719591693


   
OdpowiedzCytat
(@baart22)
Estimable Member
Dołączył: 4 miesiące temu
Posty: 137
 

Dziś kurs spadał nawet o 25% a spadki tego rozmiaru rzadko się zdarzają. Ciekaw czy teraz będzie zamykała się luka.

Martwi że sprzedawał członek zarządu.


   
OdpowiedzCytat
(@baart22)
Estimable Member
Dołączył: 4 miesiące temu
Posty: 137
 

Na stronie jest dostępna prezentacja inwestorska

https://www.artifexmundi.com/wp-content/uploads/2024/11/Artifex-Mundi_Prezentacja-inwestorska-Q3-2024-final.pdf


   
OdpowiedzCytat
(@ynwestor)
Member Admin
Dołączył: 10 miesięcy temu
Posty: 245
Topic starter  

Widzę, że spółka rozpaliła wasze emocje. Na giełdzie również to widać, bo kurs tąpnął.

Od stycznia do września 2024 roku Artifex Mundi osiągnął przychody netto ze sprzedaży na poziomie 78,3 mln PLN, co oznacza wzrost o 32,4% w porównaniu z analogicznym okresem w 2023 roku (59,1 mln PLN). Znaczną część przychodów stanowiła sprzedaż gier w modelu Free-to-Play, która wygenerowała 72,2 mln PLN, co stanowiło 92,2% całości. Segment HOPA przyniósł dodatkowe 5,96 mln PLN.

Spółka wypracowała 21,88 mln PLN zysku netto w pierwszych trzech kwartałach 2024 roku, co stanowi wzrost o 53% względem 14,29 mln PLN w 2023 roku. Wyższe wyniki wynikały z poprawy marż oraz wzrostu przychodów z gier Free-to-Play.

EBIT wzrósł do 21,52 mln PLN, co oznacza wzrost o 32% w porównaniu z 16,28 mln PLN w poprzednim roku.

Koszt własny sprzedaży wyniósł 9,15 mln PLN (wzrost o 31,4% r/r), co wskazuje na zwiększone wydatki związane z promocją i utrzymaniem nowych gier. Koszty sprzedaży wzrosły do 40,9 mln PLN, głównie ze względu na intensyfikację kampanii marketingowych.

Artifex Mundi generuje znaczną część swoich przychodów na rynkach międzynarodowych, z czego największy udział mają:

  • Stany Zjednoczone: 39,7% (30,95 mln PLN),
  • Wielka Brytania: 11,2% (8,69 mln PLN),
  • Niemcy: 7,1% (5,5 mln PLN).

Pozostałe kraje Europy i Azji, takie jak Japonia (6,2%) oraz Francja (4,9%), również wniosły istotny wkład w wyniki spółki. Wysoka koncentracja na rynku amerykańskim stanowi zarówno siłę, jak i ryzyko, ze względu na potencjalne wahania kursów walutowych czy zmiany regulacji platform.

Spółka współpracuje głównie z Apple Inc. oraz Google Payment Ltd., które odpowiadają za łącznie 77% przychodów (60,2 mln PLN). Taka koncentracja jest typowa dla branży gier mobilnych, ale może stanowić ryzyko w przypadku zmian w polityce tych gigantów.

Na koniec września 2024 roku całkowite aktywa Artifex Mundi wyniosły 129,24 mln PLN, co oznacza wzrost o 30,7% w porównaniu z końcem 2023 roku. Największą część stanowiły aktywowane koszty produkcji gier, które wyniosły 66,7 mln PLN.

Kapitał własny wyniósł 102,8 mln PLN, co oznacza wzrost o 27,5% w porównaniu do 80,66 mln PLN na koniec 2023 roku. Zwiększenie to wynikało głównie z wysokiego zysku netto.

Zobowiązania spółki wyniosły 26,4 mln PLN, z czego 6,7 mln PLN stanowiły zobowiązania długoterminowe.

  • Przepływy z działalności operacyjnej wzrosły do 5,82 mln PLN (wzrost o 145% r/r).
  • Przepływy inwestycyjne były ujemne (-6,66 mln PLN), głównie z powodu nakładów na produkcję nowych gier.
  • Przepływy finansowe również były ujemne (-1,46 mln PLN), co wynikało z wykupu akcji własnych.

Wycena Artifex Mundi to obecnie: C/Z 4,9, C/ZO 5,4, Ev/EBITDA 5,2. Wycena jest znacznie poniżej mocno przecenionego sektora gamingowego.

Spytacie dlaczego kurs spółki tak bardzo spadł? Być może jest to związane z pogłębieniem się ryzyka uzależnienia się od kondycji Unsolved. Drugim argumentem może być inwestycja 65 mln zł w nową grę rpg, która wejdzie w życie dopiero w 2026 roku. Rynek może przestraszył się skali inwestycji. A może inwestorzy woleliby, aby Artifex wydał kilka gier po kilka milionów złotych celując w sukces dwóch-trzech z nich?


   
OdpowiedzCytat
(@ynwestor)
Member Admin
Dołączył: 10 miesięcy temu
Posty: 245
Topic starter  

Artifex podał wstępne dane za 2024 r.

Przychody 103 578 vs 82 492 w 2023 r. (+26% r/r)

Koszty akwizycji graczy 51 904 vs 40 607 w 2023 r. (+28% r/r)

Kurs +4%, więc wyniki zostały przyjęte pozytywnie.


   
OdpowiedzCytat
Share: