Big Cheese Studio opublikował właśnie raport. Byłem zainteresowany treścią, więc go przeczytałem.
Big Cheese Studio to spółka gamingowa, która przeszła niemałe trzęsienie ziemi, podczas którego wyszedł inwestor (Play Way) oraz znacząco spadł kurs.
W porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim, spółka odnotowała wzrost przychodów netto ze sprzedaży produktów i usług o około 18,7%, osiągając 6,735 tys. PLN wobec 5,675 tys. PLN w pierwszej połowie 2023 roku. Zysk netto również zanotował znaczący wzrost, z poziomu 2,451 tys. PLN (dane skorygowane) do 4,793 tys. PLN. Wskaźnik EBITDA wzrósł do 5,096 tys. PLN z poziomu 3,326 tys. PLN. Zysk na jedną akcję wyniósł 1,16 PLN.
Aktywa spółki na dzień 30 czerwca 2024 roku wyniosły 26,826 tys. PLN, podczas gdy na koniec 2023 roku było to 23,197 tys. PLN. Wzrost ten wynika głównie ze zwiększenia aktywów obrotowych. Kapitał własny zmniejszył się z 20,097 tys. PLN (dane skorygowane) na koniec 2023 roku do 18,894 tys. PLN, co może być wynikiem wypłaty dywidendy w wysokości 5,996 tys. PLN. Zobowiązania krótkoterminowe istotnie wzrosły, z 2,562 tys. PLN na koniec 2023 roku do 7,513 tys. PLN, co jest konsekwencją m.in. zobowiązań z tytułu wypłaty dywidendy.
Głównym źródłem przychodów spółki pozostaje gra „Cooking Simulator”, która odpowiada za około 49,5% całkowitych przychodów w pierwszej połowie 2024 roku. Również pozostałe wersje i dodatki do gry, takie jak „Cooking Simulator VR” oraz różne DLC, przyczyniają się do stabilnych i zdywersyfikowanych źródeł przychodów. Kontynuacja tego trendu oraz ewentualne przedłużenia umów licencyjnych mogą stanowić istotną szansę na dalsze zwiększanie sprzedaży. Chociaż obecne wyniki sprzedażowe są pozytywne, zależność od jednego tytułu stanowi ryzyko, ponieważ zmiany w trendach rynkowych, konkurencji lub preferencjach graczy mogą wpłynąć na rentowność spółki.
Obecna wycena to: C/Z 12,8, C/ZO 13,1 i EV/Ebitda 9,7.
Big Cheese wypłacił 6,3% dywidendy w lipcu. Obecna kapitalizacja to 62 mln zł, z czego spółka zaraportowała 12,2 mln zł.
Na koniec warto zauważyć, że na stronie internetowej spółki nie ma nawet podstawowych informacji dla inwestora. Uważam, że to skandal i taka sytuacja nie ma prawa wystąpić dla żadnej spółki notowanej na gpw. Ze strony nie dowiedziałem się nawet nad jakimi grami obecnie pracuje spółka.
Zmienił się prezes. Wrócił ten, który za czasów poprzedniego akcjonariatu, został odwołany. Indywidualni nie przepadają za nim. Tym razem Silk Road będzie go na pewno pilnował, więc może być inaczej... choć nie musi. Zobaczymy Cooking Simulator 2 w 2025 roku.
Zauważyłem dziś ciekawą zmianę. Od dziś Playway został usunięty z pola wydawca Cooking Simulator 2. Sam nie wiem czemu jeszcze tam był. Sami zobaczcie, że zniknął: https://store.steampowered.com/app/2455360/Cooking_Simulator_2_Better_Together/
Niedługo ma być nowa strategia. Miała być w listopadzie
Chcieliście to macie. Właśnie opublikowali. Wygląda na to, że premiery w drugiej połowie 2025.
Najważniejszym celem spółki na rok 2025 jest realizacja i wydanie gry Cooking Simulator 2 w drugiej połowie roku 2025, oraz dalsze rozwijanie obecnego flagowego produktu Cooking Simulator.
Cooking Simulator 2 wśród najważniejszych premier wg Strefy Inwestorów: https://strefainwestorow.pl/gaming/premiery-2025
Najważniejsze premiery gier giełdowych studiów zapowiedziane na 2025 r.
Data premiery | Tytuł | Producent | Wydawca | Platformy |
---|---|---|---|---|
I półrocze 2025 | The Alters | 11 bit studios | 11 bit studios | PC, konsole |
I półrocze 2025 | Japanese Drift Master | Gaming Factory | Gaming Factory, 4Divinity | PC |
I półrocze 2025 | Winter Survival | Drago entertainment | Drago entertainment, HeartBeat Games | PC, wyjście z early access |
II półrocze 2025 | Chernobylite 2: Exclusion Zone | The Farm 51 | The Farm 51/wydawca | PC |
II półrocze 2025 | Cooking Simulator 2 | Big Cheese Studio | Big Cheese Studio | PC |
II półrocze 2025 | StarRupture | Creepy Jar | Creepy Jar | PC, early access |
2025 | 30 Days on Ship | Madnetic Games | PlayWay | PC |
2025 | Car Mechanic Simulator 2025 | Red Dot Games | PlayWay | PC |
2025 | Cronos: The New Dawn | Bloober Team | Bloober Team/wydawca | PC, konsole |
2025 | Dante’s Ring | Starward Industries | PC, early access | |
2025 | Holstin | Sonka | Sonka | PC |
2025 | Projekt Bison | Incuvo | Incuvo | VR |
Prezes Łukasz Dębski jest właśnie gościem w podcaście Gamecast - Biznes w Grach https://www.youtube.com/watch?v=RbOUXtgfBsM
Odsłuchałem i ja. Prezes odniósł się do gier:
Ciekawy wywiad, polecam.
Skoro omawiacie Big Cheese, to przeczytałem raport za q3.
Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 3,2 mln PLN (spadek r/r z 4,3 mln PLN). Zysk netto wyniósł 0,7 mln PLN, w porównaniu do -0,2 mln PLN w analogicznym okresie poprzedniego roku. Zysk jest potwierdzony przepływami operacyjnymi na kwotę 0,7 mln PLN.
Big Cheese wypłaciła dywidendę w wysokości 6,4%.
Wycena Big Cheese to obecnie:
Spółka pracuje nad grą Cooking Simulator 2: Better Together. Aktualny status:
Przyszły kurs będzie zapewne mocno reagował na zapowiedzi premiery i samą premierę gry. Za ostatnie 12 miesięcy kurs spadł o 30%, więc rynek wydaje się nie wierzyć w sukces komercyjny gry.
Dzięki za analizę. Ze swojej strony dodałbym jeszcze, że przedstawiciel spółki (może znów prezes) ma być gościem piątkowego gamingu na giełdzie. Liczę na więcej newsów z życia spółki.
Dla mnie najważniejszą informacją z wywiadu na Gamingu na Giełdzie jest potwierdzenie prezesa o negocjacjach w sprawie przedłużenia umowy dot. VR. Utrata tych przychodów albo konieczność przepisania byłaby kosztem finansowym albo mogłaby się wiązać z obsunięciem pipeline'ów.
Ciekaw jestem z których influencerem szykują współpracę.
Prezes kontynuuje rewię po mediach różnej maści. Ciekawe czy to wpłynie na rozpoznawalność spółki i podniesie obroty na akcjach.