Nie można rozmawiać o polskim gamingu na giełdzie bez spółki Cd Projekt Red. Zerknąłem na dane finansowe spółki.
W 2023 spółka odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży do 1 230 mln zł w porównaniu do 953 mln zł w roku poprzednim. Zysk netto wzrósł do 481 105 tys. zł z 347 093 tys. zł.
Bilans odzwierciedla solidną strukturę finansową firmy z aktywami trwałymi wynoszącymi 1 450 623 tys. zł na koniec 2023 roku, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu do 1 119 978 tys. zł w roku poprzednim. Należy zwrócić uwagę na znaczący wzrost nakładów na prace rozwojowe, które wzrosły do 527 182 tys. zł z 475 169 tys. zł, co sugeruje duże inwestycje w innowacje i rozwój.
Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły 610 881 tys. zł, co jest wynikiem pozytywnym i wskazuje na zdolność firmy do generowania gotówki z bieżącej działalności. Jednak przepływy z działalności inwestycyjnej były ujemne i wyniosły -607 345 zł, co odzwierciedla duże wydatki inwestycyjne, przede wszystkim na prace rozwojowe oraz zakup aktywów. Taka struktura przepływów świadczy o tym, że spółka jest generatorem gotówki i inwestuje w dalszy rozwój gier. Wzrost nakładów na działalność rozwojową może wskazywać na długoterminowe plany wzrostu i innowacji.
Spółka koncentruje się na rozwoju swoich 3 głównych IP: Widżmin, Cyberpunk i nowego IP (projekt Hadar).
Cd Projekt Red to zdrowa finansowo spółka. Rozwija się, inwestuje i generuje gotówkę. Tylko czy liczby uzasadniają kapitalizację 11.6 mld zł? W tym roku kurs znajduje się w trendzie bocznym, ale warto pamiętać, że Cd Projekt Red był wart nawet 3-krotnie więcej. Ciągle widać, że kurs ma potencjał zarówno do znacznych wzrostów lub spadków.
Ja akcji Cd Projektu nie mam i raczej nie rozpatruję ich kupna, ale głównie dlatego, że preferuję spółki z wielokrotnym wzrostem kursu. Najczęściej inwestuję więc w małe spółki omijając Wig0 szerokim łukiem.
Dla mnie Cd Projekt Red ma potencjał zostania Disnejem. Przecież na podstawie Wiedźmina i Cyberpunka można sprzedawać wszystko przez filmy, książki, bajki, piórniki, majtki i skarpetki. To wszystko można zmonetyzować i czerpać z tego kasę na rozwój trzeciego IP, a może i czwartego i piątego...
To jest niesamowite, że po tylu latach ciągle w Cyberpunk 2077 gra kilkadziesiąt tysięcy osób codziennie.