Postanowiłem rzucić okiem na dane finansowe spółki CI Games oraz sprawdzić sytuację finansową spółki.
CI Games to spółka, która produkuje gry klasy AAA. To moja ulubiona forma prowadzenia biznesu gamingowego. Co prawda czas produkcji gry klasy AAA jest bardzo długi, a wydatki na produkcję i marketing są wielomilionowe, to potencjał zysku jest w mojej ocenie najwyższy.
Przychody ze sprzedaży osiągnęły wartość 244,983 mln w 2023 roku, co jest znaczącym wzrostem w porównaniu do 56,694 mln w 2022 roku. Spółka jest na etapie monetyzacji świeżo wydanej gry Lords of the Fallen, która została wydana 6. października.
Koszty wytworzenia sprzedanej produkcji również wzrosły w 2023 roku do 108,558 mln w porównaniu z 15,949 mln w 2022 roku.
Zysk ze sprzedaży i EBIT (zysk operacyjny) również pokazują znaczne różnice roczne, z EBIT osiągającym 31,489 mln w 2023 roku w porównaniu z 7,819 mln w 2022 roku. Zysk netto wyniósł 14,467 mln w 2023 roku, co jest wzrostem z 8,575 mln w 2022 roku.
Aktywa trwałe znacząco wzrosły z 158,466 mln w 2021 roku do 187,526 mln w 2023 roku. Wartości niematerialne i prawne (głównie wartość firmy i patenty/licencje) stanowią znaczną część tych aktywów. Aktywa obrotowe również wzrosły, osiągając 87,468 mln w 2023 roku, z dużym wkładem należności krótkoterminowych (55,733 mln).
Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej były bardzo zmienne, ale osiągnęły wysoki poziom w 2023 roku (71,106 mln). Wysokie nakłady inwestycyjne (CAPEX) wskazują na ciągłe inwestycje w rozwój, co może tłumaczyć wyższe przepływy z działalności inwestycyjnej (-82,994 mln w 2023 roku).
Spółka znajduje się na zakręcie z kilku różnych przyczyn:
CI Games to zdrowa spółka, która potrafi robić gry i generować gotówkę. Problem w tym, że oczekiwania rynku były znacznie wyższe. Potencjalny inwestor powinien mieć świadomość ryzyk, które są uwzględnione w kursie akcji, który może okazać się zachętą do kupna akcji CI Games.
Ciekawy wywiad, polecam: https://strefainwestorow.pl/wywiady/ci-games-strategia
W skrócie CI Games planuje wydać trzy gry w latach 2026-2028.
Najwięcej prac toczy się obecnie nad Projektem III, który jest częścią uniwersum Lords of the Fallen. Studio podpisało strategiczną umowę z Epic Games, która zapewnia wyłączność na wydanie gry na PC. Dzięki temu CI Games zrezygnowało z emisji akcji. Projekt III ma kluczowe znaczenie dla strategii CI Games, która kładzie duży nacisk na wieloetapową walidację jakości gry z graczami na różnych etapach produkcji. Studio zamierza unikać problemów, które spotkały na przykład grę Frostpunk 2, i skupiać się na tworzeniu produktów odpowiadających oczekiwaniom graczy.
CI Games planuje zwiększenie zadłużenia do 70 milionów złotych.
Nową odsłonę serii Sniper Ghost Warrior będzie rozwijał zewnętrzny zespół, a CI Games planuje w przyszłości nabyć 100% udziałów w tej firmie. Prezes Marek Tymiński przyznaje, że produkcja gier FPS, takich jak Sniper Ghost Warrior, jest kosztowna, ale dzięki analizom i planowaniu CI Games jest pewne, że będzie w stanie zrealizować ten projekt efektywnie i zgodnie z oczekiwaniami graczy.
Tom O'Connor, odpowiedzialny za rozwój w CI Games, podkreśla znaczenie nowej strategii, która stawia gracza w centrum uwagi. Studio wprowadza zespół wsparcia rozwoju, który ma zapewnić wysoką jakość produkcji i skupić się na spełnianiu oczekiwań rynku.
Premiera Projektu III planowana jest na 2026 rok i według O'Connora jest to realistyczny termin. CI Games zbudowało solidne fundamenty podczas produkcji Lords of the Fallen, które teraz mogą być wykorzystane w dalszych projektach, co daje optymizm co do przyszłego sukcesu gry.
CI Games zwraca również uwagę na zmieniające się trendy na rynku, w tym rosnącą rolę rynku chińskiego. Planują lepiej odpowiadać na potrzeby chińskich graczy, wyciągając wnioski z poprzednich premier i nawiązując współpracę z lokalnymi partnerami.
Dziś CI Games mocno rośnie, więc nowa strategia chyba spodobała się inwestorom.
Premiera Beyond Galaxyland bez szału, a Tails of Iron 2: Whiskers of Winter ma wyjść w lutym 2025 r. Na ten moment wishlista top 321.
Kolejny wywiad z potwierdzeniem postępu prac nowego Lorda of the Fallen.
Podali info, że w tym roku ma być trailer i start kampanii Projektu 3. No i że nie będzie emisji akcji.
Prezes pisząc o braku DEI w grach zrobił większe zasięgi jednym wpisem niż niejedna gra przez cały okres kampanii marketingowej. Na ten moment ponad 2 mln views. Ciekawe czy to wzmacnia sprzedaż gier spółki
Liczba graczy Lords of the Fallen sięgnęła okrągłych 4 mln. Wow!
To dobrze wróży wynikowi sequela.
Przeczytałem raport za trzeci kwartał.
Przychody CI Games wyniosły 10,6 mln zł, co stanowi spadek z 36,9 mln zł w trzecim kwartale 2023. Strata netto wyniosła -2,05 mln zł, w porównaniu do straty -1,2 mln zł r/r. Mimo straty przepływy operacyjne wyniosły 50,5 mln zł.
CI Games zredukowała zadłużenie kredytowe (krótkoterminowe) z 42,9 mln zł do 14,4 mln zł q/q. Stan gotówki to 17,4 mln zł, co jest dla mnie najważniejszą pozycją w bilansie spółek gamingowych. CI Games ma za co finansować produkcję gier.
Mnożnikowo wycena to:
Spółka pracuje nad 3 dużymi grami z planami premiery w 2026, 2027, 2028. Czy kurs rosnąć pod premierę ciągle w 2025 r.? Na gamingu na GPW nigdy nic nie wiadomo.
Za ostatnie 12 m-cy kurs jest o 2% nad kreską, ale jeszcze miesiąc temu był znacząco niżej.