Comperia to fintech specjalizujący się w reklamie efektywnościowej, pośrednictwie ubezpieczeniowym oraz usługach e-commerce (m.in. płatności BNPL przez Comfino). Działa poprzez znane serwisy takie jak Comperia.pl, ComperiaLead, Comfino czy Compero. Model biznesowy opiera się na generowaniu leadów sprzedażowych, sprzedaży ubezpieczeń oraz integracji płatności ratalnych.
W I kwartale 2025 Comperia osiągnęła 14,5 mln zł przychodów ze sprzedaży (+17% r/r). Wynik netto wyniósł -1,57 mln zł (vs. +4,08 mln zł r/r). Wynik jest zbieżny z przepływami operacyjnymi, które wyniosły -1,63 mln zł. Środki pieniężne na rachunku spółki to 265 tys. zł (vs. 8,7 mln zł r/r).
Mimo wzrostu przychodów, wynik netto Comperii za pierwszy kwartał jest ujemny. Głównym czynnikiem negatywnym są rosnące nakłady na rozwój segmentu e-commerce. Spółka wskazuje też, że w 1Q 2024 roku wystąpiły jednorazowe zdarzenia pozytywnie wpływające na wynik (sprzedaż portalu Telepolis i dotacja z PFR), co zniekształca bazę porównawczą.
Sprawdźmy kondycję poszczególnych segmentów działalności:
Spółka wydaje się być w fazie inwestycji i dalszy wynik zależy od zwrotu z inwestycji.
Rynek wydaje się być nastawiony pozytywnie do perspektyw Comperii. Za ostatnich 12 m-cy spółka zanotowała spadek kursu o 24,6%, ale od początku roku kurs wzrósł o 9,5%.