Movie Games
 
Notifications
Clear all

Movie Games

8 Posty
2 Users
0 Reactions
62 Widok
(@ynwestor)
Member Admin
Dołączył: 10 miesięcy temu
Posty: 244
Topic starter  

Większość spółek giełdowych zaliczyła ostatnio spadki kursu z powodu niskiej sprzedaży gry, nad którą pracowało studio. Movie Games to spółka, której notowania spadają mimo tego, że gra odniosła sukces sprzedażowy. Zajrzałem do raportu finansowego, aby przekonać się, co słychać w finansach.

Spółka Movie Games to producent i wydawca gier komputerowych na różne platformy, głównie PC, PlayStation oraz Xbox.

W okresie od stycznia do czerwca 2024 roku przychody netto ze sprzedaży produktów i usług wyniosły 7 462 tys. zł, co jest znaczącym wzrostem w stosunku do poprzedniego roku (1 756 tys. zł). Z kolei zysk z działalności operacyjnej wyniósł 2 575 tys. zł, co stanowi znaczącą poprawę względem straty z roku 2023 wynoszącej -2 493 tys. zł. EBITDA, która jest jednym z kluczowych wskaźników wydajności finansowej spółki, osiągnęła wartość 5 182 tys. zł w porównaniu z -1 518 tys. zł w 2023 roku.

Również na poziomie zysku netto zauważalna jest znacząca poprawa – z 1 863 tys. zł straty w pierwszym półroczu 2023 roku do 1 863 tys. zł zysku w pierwszym półroczu 2024 roku. Wynik ten przypisany jednostce dominującej to 2 099 tys. zł (329 tys. zł w poprzednim okresie), podczas gdy udziały niedające kontroli wyniosły -236 tys. zł.

Na koniec czerwca 2024 roku aktywa spółki wyniosły 39 830 tys. zł, z czego aktywa trwałe stanowią 28 475 tys. zł, a aktywa obrotowe 11 354 tys. zł. Warto zwrócić uwagę na wysoki poziom aktywów trwałych, które są znaczące w branży gier komputerowych ze względu na inwestycje w rozwój nowych produkcji.

W kontekście zobowiązań, ich łączna wartość wynosi 8 930 tys. zł, co stanowi zmniejszenie w stosunku do końca 2023 roku (10 450 tys. zł). Struktura zobowiązań jest zdominowana przez zobowiązania długoterminowe (5 822 tys. zł), natomiast zobowiązania krótkoterminowe wynoszą 3 108 tys. zł. Kapitały przypadające akcjonariuszom jednostki dominującej wynoszą 27 432 tys. zł, co również stanowi wzrost w stosunku do 24 766 tys. zł z końca 2023 roku.

Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej w pierwszym półroczu 2024 roku były dodatnie i wyniosły 260 tys. zł, jednak widać tu znaczący spadek w stosunku do analogicznego okresu 2023 roku (1 836 tys. zł). Negatywne przepływy z działalności inwestycyjnej na poziomie -1 838 tys. zł wskazują na inwestycje w rozwój nowych projektów i gier, co jest typowe dla spółek w tej branży. Działalność finansowa przyniosła pozytywne przepływy w kwocie 371 tys. zł.

Przychody spółki w pierwszym półroczu 2024 roku są w dużej mierze generowane przez jedną grę – "Drug Dealer Simulator", która odpowiada za 71% sprzedaży (5 296 tys. zł). Kolejne pozycje to "Alaskan Road Truckers PC Steam" z 13,1% udziału w sprzedaży (981 tys. zł), "Lust from Beyond" (4,7% udziału, 353 tys. zł), oraz "Gas Station Simulator Steam" (3,1% udziału, 229 tys. zł). Reszta tytułów odpowiada za 8,1% całkowitej sprzedaży (603 tys. zł).

Wzrost sprzedaży "Drug Dealer Simulator" jest kluczowy dla wyników spółki i wpływa na zwiększenie przychodów. Niemniej jednak silna zależność od jednego produktu może być potencjalnym zagrożeniem, gdyż każda zmiana popytu na tę grę może mieć istotny wpływ na całościowe wyniki finansowe spółki.

W ciągu pierwszego półrocza 2024 roku nastąpiły pozytywne zmiany w kapitale własnym spółki, głównie za sprawą osiągniętego zysku netto. Z kapitału zapasowego, który wzrósł o 53 tys. zł, oraz emisji nowych akcji uzyskano dodatkowe 515 tys. zł.

Istotnym aspektem jest kontynuacja inwestycji w nowe tytuły oraz rozwój obecnych produkcji, które mogą zapewnić dalszy wzrost przychodów i dywersyfikację źródeł dochodów. W kontekście perspektyw rozwoju, spółka stawia na poszerzenie kompetencji wydawniczych, co jest dobrym krokiem ku dywersyfikacji i zwiększeniu udziału w rynku.

Jednakże silna zależność od jednego głównego produktu oraz ryzyko związane z opóźnieniami w wydawaniu nowych tytułów to kluczowe czynniki, które spółka powinna wziąć pod uwagę przy planowaniu swojej strategii na przyszłość. Wprowadzenie nowych gier oraz rozwój obecnych może przyczynić się do dalszego wzrostu spółki i umocnienia jej pozycji na rynku gier komputerowych.

Movie Games stara się rozwijać różnorodne projekty i dywersyfikować swoją ofertę produktową, co w dłuższej perspektywie może pomóc zminimalizować ryzyko związane z koncentracją przychodów. Firma inwestuje w rozwój nowych tytułów, a także rozszerza istniejące franczyzy na nowe platformy.

W kolejnych kwartałach spodziewany jest znaczący spadek przychodów ze sprzedaży gry Drug Dealer Simulator. Spółka zapowiada jednak dążenia nad dalszą monetyzacją gry poprzez produkcję DLC do gry. Pomóc może w tym na przykład pozyskanie licencji do użycia wizerunku aktora Pedro Pascala.

Obecna wycena Movie Games to 51 mln zł. Dziwić może spadek kursu mimo sukcesu sprzedażowego gry Drug Dealer Simulator. Spółce nie sprzyja negatywny sentyment do branży gamingu. Widocznie inwestorzy oczekują dalszej poprawy wyników i udowodnienia kondycji spółki poprzez raportowanie dalszych zysków.

Warto pamiętać, że producenci gier osiągają skokowe przychody w okolicach debiutu gry, ale potrzebują kilku lat na produkcję kolejnej gry. Oczywiście spółki potrafią łagodzić ten efekt (np. przez publikację DLC czy dywersyfikację).


   
Cytat
Topic Tags
(@baart22)
Estimable Member
Dołączył: 4 miesiące temu
Posty: 137
 

Do mnie też nie docierają spadki. Zaraportowali zwrot kosztów Alaskan Road Truckers, a kurs dalej spada. Co mieliby w takim razie zrobić, aby wywołać wzrosty skoro produkcja dobrych gier nie przynosi rezultatów?


   
OdpowiedzCytat
(@baart22)
Estimable Member
Dołączył: 4 miesiące temu
Posty: 137
 

Proszę o opis wyników. 23. grudnia walne. Inwestorzy mogą żądać wypłaty dywidendy po udanej premierze. Spółka środki na koncie jakieś ma. Równie dobrze można je przeznaczyć na nowe gry.


   
OdpowiedzCytat
(@baart22)
Estimable Member
Dołączył: 4 miesiące temu
Posty: 137
 

Czat inwestorski live z prezesem na kanale Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych: https://m.youtube.com/watch?v=0EsuOpiRb2I


   
OdpowiedzCytat
(@ynwestor)
Member Admin
Dołączył: 10 miesięcy temu
Posty: 244
Topic starter  

Zobaczmy na dane za trzeci kwartał.

Movie Games znacząco poprawiło wyniki w trzecim kwartale 2024 roku. Przychody wyniosły 4,81 mln PLN, co oznacza trzykrotny wzrost w porównaniu do 1,38 mln PLN rok wcześniej.

Zysk netto wyniósł 0,2 mln PLN, wobec straty 4,25 mln PLN w III kwartale 2023 roku. Przepływy operacyjne wyniosły natomiast 4,4 mln zł wobec 0,9 mln zł przed rokiem.

Poprawa wyników była spodziewana z powodu wpływów z premiery gry Drug Dealer Simulator 2.

Poziom środków pieniężnych wzrósł do 5,53 mln PLN na koniec kwartału. Spółka może pomyśleć o wypłacie dywidendy.

Najważniejszą premierą spółki będzie teraz DDS Narcos, która jest planowana na 20225 r. https://store.steampowered.com/app/2593570/DDS_x_Narcos/ Gra może dodatkowo napędzić dalszą sprzedaż Drug Dealer Simulatora 2.

Kurs Movie Games od początku roku osunął się o 48% i ciągle spada.

Wycena Movie Games to EV/EBITDA 5.

Na 23. grudnia jest planowane walne zgromadzenie akcjonariuszy, na którym ma być głosowana uchwała o emisji akcji dla menadżerów w celu motywacyjnym. Dziwi mnie termin spotkania, ponieważ w tym terminie inwestorzy myślą już o wigilii. No chyba że spółce zależy na minimalnej frekwencji?


   
OdpowiedzCytat
(@baart22)
Estimable Member
Dołączył: 4 miesiące temu
Posty: 137
 

No i walne nie odbyło się z powodu braku kworum. Nie dziwi mnie to z uwagi na wybrany termin. Pewnie spróbują przepchnąć emisję w najbliższym czasie. Nie zdziwiłbym się, gdyby pojawiły się znaczące zmiany w akcjonariacie.


   
OdpowiedzCytat
(@baart22)
Estimable Member
Dołączył: 4 miesiące temu
Posty: 137
 

Ooo jednak udało się dogadać certyfikację Drug Dealer Simulatora 2 na Xbox. No to czekamy na premierę i monetyzację. Potencjał przychodowy jest znaczący.


   
OdpowiedzCytat
(@baart22)
Estimable Member
Dołączył: 4 miesiące temu
Posty: 137
 

No i stało się to, co miało się stać. Skoro DDS2 ma zgodę na XBox, to również Sony wyraziło zgodę i na Play Station też wpłynęła zgoda. Dodatkowo zapowiedzieli starania na premierę w 2025 r.

Ten rok zapowiada się na bardzo pracowity, więc terminowość spółki jest dla mnie ryzykiem.

Ciekawe czy za 2025 r. uda się spółce osiągnąć chociaż 20 mln zł przychodu?


   
OdpowiedzCytat
Share: