Tarczyński to spółka z branży spożywczej, która jest najbardziej znana z produkcji kabanosów oraz bycia sponsorem tytularnym stadionu miejskiego we Wrocławiu.
Z raportu za III kwartał wyczytałem, że od początku roku spółka zanotowała 1 518 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 10,8% r/r względem 1 370 mln zł w 2023). Zysk netto wyniósł 108 mln zł, co oznacza wzrost o 134% w stosunku do 46,2 mln zł rok wcześniej.
Zysk na akcję: 9,52 zł (w 2023: 4,07 zł).
Przepływy operacyjne wyniosły 180,6 mln zł (wzrost o 107% r/r), co potwierdza zysk netto.
Łączna wartość aktywów wynosi 1 696,9 mln zł (wzrost o 11,5% w porównaniu do końca 2023). Zadłużenie długoterminowe wynosi 541,7 mln zł (+13,9%) a krótkoterminowe 518,2 mln zł (+6,5%), z czego kredyty krótkoterminowe to 134,4 mln zł.
Wskaźnik zadłużenia ogólnego to 0,62, a Zadłużenie netto / EBITDA 3,51. Oba wskaźniki pokazują zadłużenie powyżej pozostałych spółek branży spożywczej.
Wzrost sprzedaży napędzany jest ekspansją na rynki zagraniczne (m.in. Niemcy, Austria, USA) oraz innowacyjnymi produktami w sektorze premium. Spółka zainwestowała w spółki zależne w Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii.
Obecna wycena to:
Spółka Tarczyński była jedną z gwiazd 2024 roku na giełdzie. Za ostatnie 12 m-cy kurs wzrósł o 167%, choć warto zauważyć, że od listopada kurs znajduje się w trendzie bocznym.