Ultimate Games S.A. zajmuje się produkcją i wydawnictwem gier komputerowychna PC i na konsole.
W kontekście rachunku zysków i strat za 2023 rok, firma jednostkowo osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 23,5 mln zł. Zysk brutto wyniósł 3,5 mln zł, a zysk netto 2,6 mln zł. Zysk z działalności operacyjnej osiągnął poziom 3,4 mln zł. Firma dokonała znaczących odpisów niepieniężnych, które znacząca zmieniają zyskowność firmy w rachunku skonsolidowanym.
Analiza bilansu jednostkowego na dzień 31 grudnia 2023 r. pokazuje, że aktywa firmy wynoszą 24,1 mln zł. Kapitał własny wynosi 23,6 mln zł, a środki pieniężne na koniec okresu wynoszą 8,7 mln zł. Widać, że spółka ma gotówkę na koncie i do produkcji nowych gier nie musi sięgać po zewnętrzne finansowanie.
Widziałem plany na 2024 r.
Plan na 2024 r. i kolejne lata został szczegółowo opisany w przyjętej przez Zarząd Strategii. Najważniejsze cele Zarządu to:
- pozyskiwanie i wydawanie przez Spółkę minimum 2 dużych tytułów na PC i wszystkie konsole rocznie, lub duże deale wydawnicze na duże konsole. W 2024 r. udało się pozyskać już dwie duże gry na konsole tj. BESIGE (NS, PS) oraz Infection Free Zone (NS, PS, Xbox). Obydwa tytuły wygenerowały znaczące, liczone w dziesiątkach mln zł przychody na Steam. Premiera gry Besige na NS planowana jest na maj br.;
- rozwój i kontynuacje serii gier wędkarskich;
- prezentacje minimum 2-3 nowych tytułów na PC rocznie. Do końca 1 półrocza Spółka planuje prezentację 2 nowych gier, w tym Ultimate Hunting;
- dalsze umacnianie swojej pozycji na Nintendo Switch oraz w segmencie pozostałych dużych konsol; uporządkowanie struktury Grupy Kapitałowej, w tym ograniczenia zaangażowania w spółki z Grupy, przy dopuszczeniu możliwości całkowitego odejścia od konsolidacji.
Szczególnie zainteresował mnie ostatni punkt, więc sprawdziłem pakiet akcji na giełdzie:
Spółka | Komentarz | Liczba akcji | % akcji | Kurs akcji |
Data notowania | Wartość pakietu | Udział w portfelu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Games Box SA | 546 000 | 44,98% | 6,10 | 2024-04-30 | 3,33 mln zł | 46,35% | |
Demolish Games SA | 870 780 | 37,86% | 1,37 | 2024-04-30 | 1,19 mln zł | 16,54% | |
ConsoleWay SA | 373 103 | 32,16% | 2,91 | 2024-04-30 | 1,09 mln zł | 15,11% | |
UF Games SA | 1 105 250 | 32,04% | 1,43 | 2024-04-30 | 1,58 mln zł | 22% | |
Razem: | 7,19 mln zł | 100% |
Do "zgarnięcia" jest więc ok. 7 mln zł za same spółki giełdowe przy cenie rynkowej.
Ogólnie jest tego więcej, a ja czekam na informacje o dezinwestycjach, wpływie gotówki i zlecaniu developmentu gier do zewnętrznych spółek, których obecnie na rynku jest sporo. W raporcie znalazłem takie spółki, które ewentualnie mogłyby być spieniężone:
1.3.Jednostki zależne
1.3.1.Jednostki zależne wchodzące w skład Grupy Kapitałowej
Nazwa
Główna działalność
Kraj założenia
% udziałów w kapitale
31.12.2023
31.12.2022
3T Games sp. z o.o.
Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych
Polska
37,50 %
37,50 %
Games Box S.A.
Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych
Polska
44,98 %
44,98 %
New Disorder S.A.
Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych
Polska
87,00 %
-
Ultimate Games Mobile S.A.*
Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych
Polska
22,56 %
34,67 %
Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych
Polska
-
49,00 %
Thunder Games sp. z o.o. w likwidacji
Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych
Polska
-
59,28 %
Roller Games sp. z o.o. w likwidacji
Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych
Polska
-
54,78 %
*spółka w 2023 r. utraciła status jednostki zależnej
1.4. Jednostki stowarzyszone
Grupa wywiera znaczący wpływ na poniższe jednostki stowarzyszone, które w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym wyceniane są metodą praw własności.
Wszystkie jednostki stowarzyszone prowadzą działalność w zakresie produkcji gier komputerowych.
Nazwa
Kraj założenia
% udziałów w kapitale
31.12.2023
31.12.2022
Polska
32,10 %
32,31 %
100 Games S.A.
Polska
39,04 %
39,04 %
ConsoleWay S.A.
Polska
32,16 %
32,16 %
Demolish Games S.A.
Polska
37,86 %
37,86 %
Manager Games S.A.
Polska
44,58 %
44,58 %
Ultimate Games Mobile S.A.**
Polska
22,56%
34,67%
NPC Games S.A.*
Polska
19,99 %
32,56 %
Grande Games S.A.*
Polska
13,04 %
33,95 %
Ultimate VR S.A.
Polska
-
21,38 %
Golden Eggs Studio S.A.***
Polska
-
31,82 %
Ultimate Licensing sp. z o.o.
Polska
-
40,00 %
G11 S.A.
Polska
-
28,00 %
Ultimate Games Marketing S.A. w likwidacji
Polska
-
37,00 %
*spółki utraciły status jednostek stowarzyszonych w 2023 r.
**na dzień 31 grudnia 2022 r. spółka stanowiła jednostkę zależną
***na dzień 31 grudnia 2023 r. spółka nie istnieje
Zauważyłem informację o planowanej dywidendzie. Przeanalizuję czy spółkę na nią stać. Oszacuję również, ile gotówki zostanie na produkcję nowych gier.
Na koniec 2023 roku spółka miała: 9,945 mln zł gotówki, 4,349 mln zł należności krótkoterminowych, 1,858 mln zł zobowiązań krótkoterminowych i żadnych kredytów.
Planowana dywidenda to: 2,615 mln zł.
Dodatkowo spółka przekazała wyniki za IQ 2024:
- Przychody całkowite: 5,3 mln zł;
- Przychody netto ze sprzedaży: 5,2 mln zł;
- Zysk brutto: 1,3 mln zł;
- Zysk netto: 1,1 mln zł;
- Zysk z działalności operacyjnej: 1,3 mln zł;
- Środki pieniężne na koniec okresu tj. 31.03.2024 r.: 8,3 mln zł.
Spółka napisała w komunikacie:
W ocenie Zarządu z samych premier gier komputerowych pt. Thief Simulator 2 w wersji na konsole oraz Besiege w wersji na konsole, planowanych w bieżącym roku, Spółka nie tylko uzyska całą kwotę przeznaczoną na dywidendę, ale także planuje osiągnąć dodatkowe środki na kolejne lata. Ponadto Zarząd podkreśla, iż to jedynie dwie nowe pozycje, a Spółka cały czas generuje przychody na tzw. back katalogu i wydaje inne nowe gry.
W mojej ocenie spółkę stać na wypłatę dywidendy nawet w wyższej wysokości. Pozostała kwota musi zostać wykorzystana na utrzymanie spółki i produkcję nowych gier. Inwestorzy muszą ocenić sami czy pozostała kwota uzasadnia obecną wycenę spółki 57,3 mln zł.
Dodatkowo spółka może posiłkować się kredytem. Emisja raczej nie wchodzi w grę, ponieważ kurs akcji może być niezadawalający dla zarządu. Dodatkowe środki mogą wpłynąć również ze sprzedaży udziałów w spółkach zależnych, co spółka komunikowała.
Czy tyle środków może zapewni odpowiednie wpływy przy obecnym rynku? Jak najbardziej! Czy tak się stanie? Zobaczymy. Niestety spółce zdarzało się nie dowieźć...
Reakcja rynku raczej neutralna...
Jutro prezentacja prologu Crime Simulator. Pewnie to będzie miało większy wpływ na notowania spółki.
Prezes zapowiadał fokus na jakość i przejęcia ip https://youtu.be/ce0LZFMfiZk?si=RtJMvf6bpCai8XOP
Aktualna gra z oceną 4.9/5 https://store.playstation.com/pl-pl/concept/10010587
Otrzymaliśmy właśnie komunikat od Zarządu Ultimate Games dotyczący szacunkowych danych finansowych za I półrocze 2024 roku. Analizując te dane, można zauważyć kilka kluczowych aspektów, które mogą wpłynąć na dalszą strategię inwestycyjną wobec spółki.
Kluczowe dane finansowe za I półrocze 2024 r.:
Brak dużych premier w analizowanym okresie miał wpływ na wyniki, jednak planowane premiery na drugą połowę roku mogą przynieść znaczący wzrost przychodów.
Ze strony Ultimate Games ściągnąłem listę planów wydawniczych na Q3 2024:
Gra | Plan. termin wydania |
Platforma | DEVELOPER | PUBLISHER |
Food Truck Simulator | 02-07-2024 | Nintendo Switch | Ultimate Games | Ultimate Games |
Whispering Paws | 08-07-2024 | Nintendo Switch | 100 Games | Ultimate Games |
Toon Roads: Superbike | 11-07-2024 | Nintendo Switch | Ultimate Games | Ultimate Games |
Thief Simulator 2 | 12-07-2024 | PlayStation 5 | Ultimate Games | Ultimate Games |
True Virus | 12-07-2024 | PlayStation 4/5 | 100 Games | Ultimate Games |
Fishing Break | 25-07-2024 | Nintendo Switch | Ultimate Games | Ultimate Games |
Thief Simulator 2 | 14-08-2024 | Xbox Series X/S | Ultimate Games | Ultimate Games |
Riot Control Simulator: Rookie Day | Q3 2024 | PC (Steam) | Corpix Games | Games Box Ultimate Games |
Professional Fishing 2 (Mobile) | Q3 2024 | iOS | Mastercode | Ultimate Games PlayWay |
Besiege | Q3 2024 | Nintendo Switch | Spiderling Games | Ultimate Games |
Lista wygląda obiecująco, a przecież w kolejce czekają jeszcze Ultimate Hunting (PC), 11 Operator (Xbox One + X/S PlayStation 4/5) czy Thief Simulator 2 (Nintendo Switch).
Warto pamiętać, że mimo liczby gier liczy się przychód z ich sprzedaży, a na naszej giełdzie tryumfy święcą raczej spółki sprzedające duże tytuły w olbrzymich nakładach.
Analiza sytuacji finansowej spółki Ultimate Games S.A. po pierwszym półroczu 2024 roku, na podstawie raportu półrocznego, wskazuje na stabilną, aczkolwiek nieco zróżnicowaną sytuację. Przedstawię najważniejsze aspekty, w tym szanse i zagrożenia, które mogą wpłynąć na dalszy rozwój spółki.
W okresie od stycznia do czerwca 2024 roku, Ultimate Games S.A. osiągnęło następujące wyniki:
Środki pieniężne zmniejszyły się z 9,945 mln zł na koniec 2023 r. do 8,880 mln zł na koniec czerwca 2024 r.
Spółka utrzymuje relatywnie wysoki poziom środków pieniężnych, choć spadek z blisko 10 mln zł na koniec 2023 r. do około 8,8 mln zł w połowie 2024 r. wymaga uwagi. W III kwartale spółka komunikowała nowe inwestycje, podpisanie nowych umów wydawniczych oraz sprzedaż udziałów w spółkach zależnych.
Wzrost zobowiązań krótkoterminowych do 4,583 mln zł może wskazywać na rosnące koszty operacyjne lub zmiany w strukturze finansowania. Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej były ujemne (-967 tys. zł), co wskazuje na problemy z generowaniem gotówki z bieżącej działalności.
Spadek przychodów o blisko 10% rok do roku jest niepokojącym sygnałem, który może sugerować, że dynamika sprzedaży gier Ultimate Games osłabła. Brak dużych premier w pierwszym półroczu mocno wpłynął na wynik finansowy.
Koszty usług obcych wyniosły 11,124 mln zł, co jest znaczącym wzrostem w stosunku do roku 2023 (10,266 mln zł). To może wskazywać na rosnące koszty produkcji gier i presję na marże zysku operacyjnego.
Ultimate Games wydała właśnie grę Besiege, którą wskazywała jako ważną i mogącą mieć znaczny wpływ na wyniki: https://www.nintendo.com/us/store/products/besiege-switch/
Z linka https://ultimate-games.com/plan-premier-2024/ można dowiedzieć się, że spółka wydała już 49 gier w roku 2024. Do końca roku planowane jest wydanie już tylko 3 gier. Żadna z nich nie jest oznaczona jako istotna.
Z racji specyfiki branży nie jest wykluczone, że spóła wyda więcej gier w 2024 roku, choć nie zapowiedziała jeszcze takiego zamiaru.
Mogę przypuszczać, że w 2025 roku pojawią się kolejne istotne premiery. Spośród niezapowiedzianych gier widać takie, które już zostały wydane na innych platformach, więc zapewne ich porting jest w tym momencie przygotowywany.
Od 4 latach kurs Ultimate Games mocno spada, jednak w 2024 roku zatrzymały się spadki i kurs wzrósł o 8% od początku roku. Jaka będzie przyszłość?
No to przesyłam swój update struktury kapitałowej Ult Games:
Spółka | Komentarz | Liczba akcji | % akcji | Kurs akcji |
Data notowania | Wartość pakietu | Udział w portfelu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Games Box SA | 546 000 | 44,98% | 3,70 | 2024-09-12 | 2,02 mln zł | 42,62% | |
ConsoleWay SA | 373 103 | 32,16% | 3,38 | 2024-09-12 | 1,26 mln zł | 26,6% | |
UF Games SA | 1 105 250 | 32,04% | 1,32 | 2024-09-12 | 1,46 mln zł | 30,78% | |
Razem: | 4,74 mln zł | 100% |
Spadek z 7,19 mln zł. Zniknęły: Demolish Games i ConsoleWay.
2.1. Jednostki zależne
Na dzień 30 czerwca 2024 roku Jednostka dominująca tworzyła grupę kapitałową (dalej: „Grupa”; „Grupa Emitenta”; „Grupa
kapitałowa”) z poniższymi jednostkami zależnymi:
Nazwa Główna działalność Kraj założenia % udziałów w kapitale 30.06.2024 31.12.2023
3T Games sp. z o.o. Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych Polska 37,50 % 37,50 %
Games Box S.A. Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych Polska 44,98 % 44,98 %
New Disorder S.A. Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych Polska 58,00 % 87,00 %
Czas trwania działalności jednostek wchodzących w skład Grupy kapitałowej Emitenta jest nieograniczony. Spółki zależne
podlegają konsolidacji metodą pełną.
2.2. Jednostki stowarzyszone
Grupa wywiera znaczący wpływ na poniższe jednostki stowarzyszone, które w skróconym śródrocznym skonsolidowanym
sprawozdaniu finansowym wyceniane są metodą praw własności.
Nazwa Główna działalność Kraj założenia % udziałów w kapitale 30.06.2024 31.12..2023
UF Games S.A. Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych Polska 32,10 % 32,10 %
100 Games S.A. Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych Polska 39,04 % 39,04 %
ConsoleWay S.A. Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych Polska 32,16 % 32,16 %
Demolish Games S.A. Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych Polska 37,86 % 37,86 %
Manager Games S.A. Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych Polska 44,58 % 44,58 %
Ultimate Games Mobile S.A. Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych Polska 22,56 % 22,56 %
Z listy spółek zależnych zniknęły: Ultimate Games Mobile, Kapi Kapi Games, Thunder Games i Roller Games.
Spośród jednostek stowarzyszonych zniknęły: Golden Eggs Studio, Ultimate Licensing, NPC Games, Grande Games, Ultimate VR, Ultimate Licensing, Ultimate Games Marketing.
"Sprzątanie" grupy kapitałowej trwa.
Kurs regularnie opada, a spółka nie dostarcza pretekstów do wzrostów...
Dobra, wpadł pretekst. Pokazali szacunkowe 4 mln zł za 3 kwartały i 5,5 mln zł gotówki w kasie. Wzrost o 12,5%. Co ciekawe spadki zaczęły się na początku września, a wzrost cofnął kurs do poziomu z 7. października. Żeby powrócić do poprzednich poziomów muszą urosnąć jeszcze o 16%.
Ultimate Games po zakupie Ultimate Hunting zabrał się do implementacji? Pojawiły się dwa kolejne filmy devloga:
https://www.youtube.com/watch?v=cHviOYQllSY
https://www.youtube.com/watch?v=ZENfiSReOh0
Ciekawe czy gra wyjdzie w 2025
Czat inwestorski z prezesem 13. listopada o 13:00: https://www.youtube.com/watch?v=hrEvjBt24sY
Raport w piątek, a Besiege 12. grudnia do śledzenia tu: https://store.playstation.com/en-us/concept/10002309
Czat trwa. Prezes odpowiada na każde pytanie, jakie tylko się pojawiają. Szanuję za szczere pokazywania problemów spółki. Kurs najniżej od 6 lat...
Zauważyłem, że spółka znów zaraportowała zysk netto, a przepływy operacyjne są ujemne od 4 kwartałów z rzędu. Jeśli chcą rosnąć, to muszą robić realną gotówkę, a nie tylko księgowo. Może z Besiege coś konkretnego skapnie? Przydałby się zwrot zainwestowanych 2 mln zł.
Po publikacji kolejnego raportu mamy więcej informacji o sytuacji spółki z 3 kwartałów 2024 roku.
Przychody wyniosły 17,3 mln zł, co stanowi spadek w stosunku do analogicznego okresu 2023 r. Zysk netto jest równy 2,6 mln zł (spadek o 10% r/r), a przepływy operacyjne faktycznie są ujemne (-1,2 mln zł vs 0.9 mln zł).
Ultimate Games ma obecnie 6,5 mln zł, co musi wystarczyć na plany wydawnicze na kolejny okres i wypłatę dywidendy.
W q4 mają wyjść:
Grand Gardens | 03-10-2024 | Nintendo Switch | ||||||||
|
Priest Simulator: Vampire Show | 16-10-2024 | PC (GOG) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
The Beast Inside | 31-10-2024 | Nintendo Switch | |||||||
|
Crimson Asylum | 07-11-2024 | Nintendo Switch | |||||||
|
Pets Hotel | 08-11-2024 | Xbox Series X|S | |||||||
|
Liberte | 15-11-2024 | Xbox Series X|S | |||||||
|
Liberte | 29-11-2024 | PlayStation 5 | |||||||
|
Priest Simulator: Vampire Show (Full) | 05-12-2024 | PC (Full) | |||||||
|
Priest Simulator: Her Ghost (DLC) | 05-12-2024 | PC | |||||||
|
Besiege | 12-12-2024 | PlayStation 4/5 | |||||||
Wycena Ultimate Games to obecnie: C/ZO 12,7, EV/EBITDA 10,7.
Kurs od początku roku spadł o 7%, a w q3 Ultimate Games wypłacił 4,6% dywidendy.
Czy macie obserwacje wobec premiery Besiege?