Kontynuując przegląd branży gamingowej przeanalizowałem również Frozen Way.
Frozen Way specjalizuje się w produkcji i wydawaniu gier komputerowych z segmentu średniobudżetowego, przeznaczonych na różne platformy, w tym PC, PlayStation, Xbox oraz Nintendo Switch.
Sytuacja finansowa
Bilans skonsolidowany
Skonsolidowany rachunek zysków i strat
Skonsolidowany rachunek przepływów pieniężnych
Jeśli ktoś czyta moje wpisy regularnie to wie, że zwracam uwagę na poziom gotówki. Tu kwota gotówki wzrosła prawie dwukrotnie, więc zwiększyło zdolność spółki na produkcję i wydanie gier ze środków własnych.
Kluczowe wskaźniki finansowe (w tys. zł)
Co ciekawe spółka jest trwale rentowna i znacząco zrośnie. Jeszcze w 2020 roku miała tylko 322 tys. zł przychodów, a w 2023 roku otarła się o 20 mln zł.
25. lipca 2024 r. rusza premiera kolejnej gry spółki "HairDresser Simulator" na konsole, a wcześniej zaliczyła nieudany debiut Chornobyl Liquidators.
Wycena Frozen Way to aktualnie 51 mln zł. Od początku roku kurs ciągle i trwale spada jak po sznurku.
Co ciekawe spółka ma opinię dobrze komunikującej się z inwestorami. Podaje wiele danych i komunikuje sytuację wydanych gier z obszerną analityką danych.
W związku z tym, że Frozen Way opublikował raport za drugi kwartał, sprawdźmy jak zmieniła się sytuacja finansowa spółki.
Wartość aktywów spółki na koniec czerwca 2024 roku wyniosła 21,3 mln zł, co oznacza wzrost w porównaniu do 19,95 mln zł na koniec marca 2024 roku. Warto zauważyć, że zapasy zwiększyły się znacząco z 8,39 mln zł do 10,28 mln zł. Aktywa trwałe utrzymały się na zbliżonym poziomie (729,7 tys. zł w porównaniu do 770 tys. zł).
Kapitał własny spółki zmniejszył się do 15,96 mln zł z 18,24 mln zł. Zobowiązania wzrosły do 5,3 mln zł, z czego większość to zobowiązania krótkoterminowe, które wzrosły do 4,14 mln zł z 1,71 mln zł.
Przychody netto spółki w drugim kwartale 2024 roku wyniosły 4,73 mln zł, co jest spadkiem w porównaniu do 4,89 mln zł w pierwszym kwartale tego roku. Koszty operacyjne wzrosły do 3,44 mln zł z 2,8 mln zł. W efekcie, zysk netto spadł do 1,24 mln zł, z 1,87 mln zł w pierwszym kwartale 2024 roku.
Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w drugim kwartale były ujemne i wyniosły -903 tys. zł, co stanowi znaczące pogorszenie w stosunku do dodatnich przepływów w wysokości 455 tys. zł w pierwszym kwartale. Przepływy operacyjne są ujemne pierwszy raz od IV kwartału 2022 roku, kiedy wyniosły -452 tys. zł.
Sprawdzając wyniki historyczne zauważyłem, że od początku roku dzienny wolumen tylko ośmiokrotnie przekroczył 1000 akcji. Frozen Way nadaje się wyłącznie jako uatrakcyjnienie portfela akcji, ponieważ potencjalny inwestor musi liczyć się z płytkim rynkiem na walorach Frozen Way.
Kapitalizacja Frozen Way to obecnie 46,8 mln zł. Cena do zysku to 6,84, a EV/EBITDA to 5,13 na 30. czerwca.
Na początku trzeciego kwartału spółka wypłaciła dywidendę w wysokości 6,5%.
Od początku roku notowania Frozen Way spadły już o 30%. Czy raport za drugi kwartał powstrzyma spadki?
Profil spółki na Steam: https://store.steampowered.com/developer/frozenway/
Właśnie spółka opublikowała grę Train Yard Builder. Nie widzę sukcesu.
W IV kwartale spodziewana jest Honeycomb: The World Beyond, która jest grą o wysokim budżecie i powinna mieć znaczny wpływ na wyniki spółki.
Właśnie swój raport opublikował Snail. Jedyne, co napisali o Honeycombie to:
Honeycomb: The World Beyond. Snail acquired the publishing rights to the upcoming sci-fi survival adventure game in the third quarter of 2024, further enhancing our sandbox survival content portfolio.
House Flipper Dine Out DLC wychodzi jutro: https://store.steampowered.com/app/2819590/House_Flipper__Dine_Out_DLC/
Ciekawe czy będzie sukces...
W III kwartale 2024 r. spółka zanotowała przychody netto w wysokości 2,32 mln zł, co oznacza spadek o 36% rok do roku. Przychody od początku roku wyniosły 13,15 mln zł (spadek o 10% r/r).
Frozen Way zanotował spadek zysku netto z 2,64 mln zł w III kwartale 2023 r. do 0,7 mln zł w III kwartale 2024 r. Od początku roku zysk netto wynosi 3,81 mln zł (spadek o 50,6% r/r).
Półprodukty i produkty w toku to obecnie 9,7 mln zł, a rok wcześniej wartość ta wyniosła 4,9 mln zł. Produkty gotowe to kolejnych 1,7 mln zł, a rok temu ta wartość była bliska 0.
Aktywa ogółem wynoszą 18,7 mln zł (+16,8% r/r). Sytuacja w spółce wyraźnie się zmieniła. Inwestycje i środki pieniężne zostały zainwestowane i czekają na zmonetyzowanie w aktywach obrotowych.
Oprócz nadchodzących premier warto również śledzić akcję marketingową gry Honeycomb: The World Beyond. Wydawca (Snail) może chcieć podkręcić liczby przed czerwcową premierą. Na ten moment można szacować, że (za gamalytic):
Outstanding wishlists: 131.2kDaily wishlist additions: 109Followers: 10.9kSteam global top wishlist rank: #208Predicted month 1 sales: 47.2k (23.6k - 94.4k)
Frozen Way w III kwartale wypłacić dywidendę w wysokości 6,5%. Kurs z jej uwzględnieniem spadł od początku roku już o 37,5%.
Wycena to: C/Z 7,3, C/ZO 6,2, EV/EBITDA 5,3.
Najbliższe premiery to 26. listopada i 5. grudnia. Spółka powinna raportować wyniki premier. Aktywny jest również prezes, którego można śledzić na X.
Wygląda na to, że można uznać premierę House Flipper - Dine Out DLC za sukces spółki. Oceny są pozytywne, a sprzedaż wygląda na wyższą od oczekiwanej (przynajmniej przeze mnie).
Mimo tego kurs spadł o 1,5% 🤐
Spółka trzyma tempo. Tym razem wydali Builder Simulator VR czyli grę, do której trzeba mieć okulary vr
https://www.meta.com/en-gb/experiences/builder-simulator-vr/8228975307179871/
https://store.steampowered.com/app/2270940/Builder_Simulator_VR/
Na innych spółkach czeka się na jedną wymarzoną grę latami, a tu co chwilę coś. Może przychodzy będą niższe, ale tu kilkadziesiąt tysięcy, tam kilkaset i może rzeczywiście się coś uzbiera.
Spółka chyba na fali, bo wishlista Campus Life galopuje od kilku dni.
Outstanding wishlists: 40.4k
Daily wishlist additions: 57
Followers: 2.9k
Steam global top wishlist rank: #601
Predicted month 1 sales: 14.5k (7.2k - 29k)
To jest wzrost o ponad 100 miejsc!
Premiera Honeycomba w czerwcu a łączny koszt produkcji to 8 mln zł. Czekam na marketing gry i hype
Zaczęła się promocja cen House Flipper i DLC https://store.steampowered.com/app/613100/House_Flipper/