Incuvo to kolejna spółka, którą chciałem przeanalizować. Zajmuje się tworzeniem gier wirtualnej rzeczywistości (VR) w ramach grupy kapitałowej PCF Group, której akcje również dołują.
W pierwszym kwartale 2024 roku Incuvo koncentrowało się na dalszym rozwoju gry „Green Hell VR”, pracach nad grą „Bulletstorm VR” oraz wczesnym etapie rozwoju projektu „Bison”.
Incuvo zaraportował, że zatrudnia aż 13 osób oraz podjął współpracę z 61 osobami na zasadzie umów cywilnoprawnych. Rok temu nie było takich współprac. Posiadając tak wielu pracowników oraz posiadając tak dużo środków na koncie Incuvo może w spokoju prowadzić działalność bez obaw o płynność finansową. Jest to wyjątkowy komfort wśród spółek o podobnej kapitalizacji na New Connect.
Z minusów nie podoba mi się zbytnie uzależnienie od głównego akcjonariusza. Nie przeszkadzałoby mi to tak bardzo, gdyby akcjonariusz nie miał swoich problemów. W przypadku braku poprawy można obawiać się wyjścia PCF Group z akcjonariatu.
Sama Incuvo również znajduje się w długoterminowym trendzie spadkowym. Obecna kapitalizacja to niespełna 18 mln zł z czego spółka ma 6 mln zł na koncie. Aby uzasadnić obecną wycenę spółka musi zacząć zarabiać.
W najbliższym czasie zapewne najważniejsze będzie dodanie trybu coop do gry Green Hell VR, co zostało zapowiedziane na 4Q 2024 roku.
Na plus wg mnie świadczy sektor VR, który w moim odczuciu będzie rósł szybciej od sektora tradycyjnych gier pc i konsolowych.
Tu jest karta Steam tej firmy https://store.steampowered.com/developer/Incuvo
Gry są różnie oceniane. Najwięcej emocji wywołała gra Bulletstorm VR, za którą musieli przepraszać i naprędce przygotowywać poprawkę z powodu błędów.
Link: https://store.steampowered.com/app/2451320/Bulletstorm_VR/
A tu gry w sklepie Meta:
Green Hell VR https://www.meta.com/pl-pl/experiences/3815577785147028/ $29.99 i super opinie
Bulletstorm VR z poprawką za $39.99 https://www.meta.com/pl-pl/experiences/6565887093433499/
Blair Witch Project VR https://www.meta.com/pl-pl/experiences/2799962826754702 za $29.99
Layers of Fear za $19.99 https://www.meta.com/pl-pl/experiences/3087966124548124
Ogólnie opinie wyglądają dobrze. Wstyd po Bulletstorm VR pozostaje, ale wygląda na to, że szkody zostały naprawione. Wnioskuję z raportu, że Incuvo zarabia tylko na sprzedaży dwóch pierwszych tytułów. Kolejny będzie Bison w 2025 r.
Incuvo opublikował dziś raport za II kwartał, więc spieszę z analizą.
Na dzień 30 czerwca 2024 roku Incuvo dysponuje aktywami o wartości 19,418 tys. zł, co stanowi spadek w porównaniu do 20,918 tys. zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Aktywa trwałe wyniosły 8,714 tys. zł, a obrotowe zmniejszyły się do 10,704 tys. zł. Kapitał własny wzrósł do 13,631 tys. zł z 11,685 tys. zł, a zobowiązania spadły do 5,787 tys. zł z 9,233 tys. zł.
W drugim kwartale 2024 roku spółka odnotowała przychody netto na poziomie 3,262 tys. zł, co oznacza spadek w porównaniu do 4,469 tys. zł rok wcześniej. Koszty działalności operacyjnej wyniosły 4,652 tys. zł, co w połączeniu z malejącymi przychodami doprowadziło do straty netto w wysokości 295 tys. zł.
Przepływy z działalności operacyjnej były ujemne i wyniosły -1,358 tys. zł, a z działalności inwestycyjnej -1,973 tys. zł, co pokazuje, że spółka wciąż potrzebuje finansowania zewnętrznego lub musi ograniczyć inwestycje. Środki pieniężne na koniec okresu zmniejszyły się do 5,382 tys. zł, co może budzić obawy o przyszłą zdolność do finansowania produkcji gier.
Choć sektor VR ma potencjał wzrostu, to sytuacja finansowa spółki i jej zależność od PCF Group mogą w dalszym ciągu być wyzwaniem. Dodanie trybu coop do „Green Hell VR” w 4Q 2024 roku może być kluczowym momentem dla spółki, ale długoterminowy trend spadkowy kapitalizacji sugeruje, że inwestorzy oczekują bardziej zdecydowanych wyników finansowych.
Patrząc na obecną kapitalizację i posiadane środki, Incuvo musi udowodnić, że jest w stanie generować zyski, aby uzasadnić swoją wycenę na rynku. Jednak rynek VR wydaje się być na fali wznoszącej, co może dać spółce szansę na odbicie.
Co ciekawe od mojej pierwszej analizy kurs wzrósł od 1,24 zł do 1,34 zł. Ciekawi mnie reakcja rynku na raport za drugi kwartał.
Kurs walczy o 1 PLN...
Dziś raport. Pewnie po sesji. W ostatnich dniach widać popyt. Nie wiem z jakiego powodu, bo komunikacja z inwestorami pozostawia wiele do życzenia...
Incuvo w 3. kwartale wykazała stratę netto w wysokości 303 tys. zł. Spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży produktów na poziomie 3,9 mln zł, co stanowi znaczny spadek w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Główne źródło przychodów to sprzedaż gry „Green Hell VR” oraz wynagrodzenie za prace nad grami „Bulletstorm VR” i projekt „Bison”.
Wartość aktywów na koniec września wyniosła 18,717 tys. zł, co stanowi spadek w porównaniu do 24,939 tys. zł rok wcześniej. Środki pieniężne na koniec okresu wyniosły 3,939 tys. zł, co oznacza ich znaczne uszczuplenie względem poprzedniego roku.
W trzecim kwartale 2024 r. spółka pracowała nad trzema głównymi projektami:
Green Hell VR - Od premiery w kwietniu 2022 r. sprzedano 343 tys. kopii. Obecnie firma koncentruje się na dodaniu trybu kooperacyjnego, umożliwiającego grę maksymalnie czterem graczom oraz rozszerzeniach „Spirits of Amazonia”. Tryb multiplayer ma zostać uruchomiony do końca 2024 r. Gra uczestniczyła w programie subskrypcyjnym Meta Quest+, co przyniosło dodatkowe korzyści finansowe i zwiększyło rozpoznawalność. Sprzedaż była wspierana promocjami na platformach Meta i PlayStation. Spółka wcześniej raportowała sprzedaż 335 tys. sztuk do końca czerwca 2024 r. W raporcie za 3. kwartał Incuvo zaraportowała 343 tys. sztuk sprzedaży, więc w samym 3. kwartale sprzedało się 8 tys. sztuk.
Bulletstorm VR - Gra miała premierę w styczniu 2024 r., a w trzecim kwartale wydano aktualizację „Update 1.4”, która wprowadziła nowe funkcje, takie jak tryb „horde mode” i tablice wyników. Dodatki poprawiły ocenę gry na platformach, szczególnie na PICO, gdzie zdobyła ponad 90% pozytywnych recenzji. Aktualizacja pozwoliła tytułowi osiągnąć wysokie miejsca w rankingach sprzedaży VR na głównych platformach.
Projekt Bison - To wczesny etap produkcji gry VR z gatunku action-survival, finansowanej przez PCF Group. Spółka odpowiedzialna jest za prace deweloperskie, a premiera gry planowana jest na 2025 r.
W raporcie pojawia się pozycjonowanie się spółki jako work-for-hire głównego akcjonariusza czyli People Can Fly, która ma własne problemy.
Dla akcjonariusza bardziej atrakcyjne mogłaby być produkcja gier na własny rachunek. Może po projekcie Bison pojawi się własny projekt?
Obecna wycena EV/EBITDA to 7,9, co jest znacznie wyżej powyżej sektora. Czekamy na premierę Green Hell VR coop.
Incuvo dziś opublikował datę premiery Green Hell VR coop na 16. grudnia. Zastanawiam się czy to dobry pomysł dla kogoś na prezent gwiazdkowy...
Chyba masz rację Baart22. Wygląda na to, że wiele osób kupi sobie/komuś Green Hell VR na święta, bo gra wspięła się właśnie w rankingu bestsellerów na 33. miejsce: https://www.meta.com/pl-pl/experiences/section/258035155854818/
Jesteśmy tydzień przed premierą, a już gierka się sprzedaje. Warto śledzić w kolejnych dniach.
Fajnie, gdyby Incuvo mogło zarobić na gierce, bo mogłoby produkować dwie gierki jednocześnie.
W dniu premiery coop gra jest na 35. miejscu bestsellerów. Oby jakość była wyższa niż Bullestorm VR. Zobaczymy na oceny po wejściu coopa. No i na pozycję w rankingu. Jeśli się przyjmie, to 3-letnia gierka może przynieść jeszcze kilka milionów w IVq.
Widzę w recenzjach, że ludzie zgłaszają bugi trybu coop. W odpowiedziach widzę zapewnienia pracy nad błędami. Ciężko oszacować skalę problemu
Gra ciągle na top32 sprzedaży.
Green Hell VR awansował na 4. miejsce w rankingu. Ktoś wie jakie to wolumeny?
https://www.meta.com/pl-pl/experiences/section/258035155854818/
Przez krótki czas Green Hell VR był top3. Teraz spadł już na 12. miejsce. Promocja kończy się za 7 dni i potem pewnie spadnie.
Projekt Bison wśród najważniejszych premier wg Strefy Inwestorów: https://strefainwestorow.pl/gaming/premiery-2025
Najważniejsze premiery gier giełdowych studiów zapowiedziane na 2025 r.
Data premiery | Tytuł | Producent | Wydawca | Platformy |
---|---|---|---|---|
I półrocze 2025 | The Alters | 11 bit studios | 11 bit studios | PC, konsole |
I półrocze 2025 | Japanese Drift Master | Gaming Factory | Gaming Factory, 4Divinity | PC |
I półrocze 2025 | Winter Survival | Drago entertainment | Drago entertainment, HeartBeat Games | PC, wyjście z early access |
II półrocze 2025 | Chernobylite 2: Exclusion Zone | The Farm 51 | The Farm 51/wydawca | PC |
II półrocze 2025 | Cooking Simulator 2 | Big Cheese Studio | Big Cheese Studio | PC |
II półrocze 2025 | StarRupture | Creepy Jar | Creepy Jar | PC, early access |
2025 | 30 Days on Ship | Madnetic Games | PlayWay | PC |
2025 | Car Mechanic Simulator 2025 | Red Dot Games | PlayWay | PC |
2025 | Cronos: The New Dawn | Bloober Team | Bloober Team/wydawca | PC, konsole |
2025 | Dante’s Ring | Starward Industries | PC, early access | |
2025 | Holstin | Sonka | Sonka | PC |
2025 | Projekt Bison | Incuvo | Incuvo | VR |
Green Hell VR trzyma się na top 13 mimo zakończenia premiery. Jestem zaskoczony