Qubic Games
 
Notifications
Clear all

Qubic Games

13 Posty
5 Users
0 Reactions
100 Widok
(@ynwestor)
Member Admin
Dołączył: 10 miesięcy temu
Posty: 244
Topic starter  

Dzisiejszy wieczór spędziłem na analizie finansów spółki Qubic Games. Zapraszam do lektury.

Opis działalności spółki

QubicGames to wydawca i deweloper gier z 20-letnim doświadczeniem, co do znudzenia powtarza w raporcie. Specjalizują się w tworzeniu, portowaniu i wydawaniu gier na Nintendo Switch, Sony PlayStation, Xbox i również na PC.

Spółka tworzy grupę kapitałową, więc w swojej analizie przyjrzę się danym skonsolidowanym.

Sytuacja finansowa

Bilans skonsolidowany

Aktywa:

  • Na dzień 31.03.2024, QubicGames posiada aktywa o wartości 17 857 tys. zł, co stanowi wzrost w porównaniu do 12 999 tys. zł na dzień 31.03.2023.
  • Aktywa trwałe wyniosły 9 168 tys. zł (wzrost z 8 220 tys. zł rok wcześniej).
  • Aktywa obrotowe wzrosły do 8 689 tys. zł z 4 779 tys. zł rok wcześniej.

Pasywa:

  • Kapitał własny wyniósł 8 813 tys. zł, co jest wzrostem w porównaniu do 7 717 tys. zł w marcu 2023 roku.
  • Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania wzrosły do 7 602 tys. zł z 4 529 tys. zł rok wcześniej.

Skonsolidowany rachunek zysków i strat

  • Przychody: W pierwszym kwartale 2024 roku QubicGames osiągnęło przychody netto ze sprzedaży w wysokości 8 881 tys. zł, w porównaniu do 5 116 tys. zł w tym samym okresie roku poprzedniego.
  • Koszty: Koszty działalności operacyjnej wyniosły 8 764 tys. zł, co oznacza wzrost w porównaniu do 5 473 tys. zł rok wcześniej.
  • Zysk netto: QubicGames odnotowało zysk netto w wysokości 108 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej zanotowało stratę netto w wysokości 298 tys. zł.

Skonsolidowany rachunek przepływów pieniężnych

  • Przepływy z działalności operacyjnej: Netto wyniosły 1 665 tys. zł (wobec 1 013 tys. zł rok wcześniej).
  • Przepływy z działalności inwestycyjnej: Netto wyniosły -465 tys. zł (wobec 51 tys. zł rok wcześniej).
  • Przepływy z działalności finansowej: Netto wyniosły -125 tys. zł (wobec -738 tys. zł rok wcześniej).

Środki pieniężne na koniec okresu: Zwiększyły się do 2 566 tys. zł z 1 383 tys. zł na początku okresu. Jest to dla mnie najważniejsza informacja w raporcie każdej spółki giełdowej z branży gier. Oznacza to, że Qubic Games ma pieniądze na koncie i jest w stanie produkować gry ze środków własnych.

Podsumowanie działalności w pierwszym kwartale 2024 r.

W pierwszym kwartale 2024 roku QubicGames koncentrowało się na intensywnych działaniach wydawniczych, obejmujących między innymi przygotowanie do wydania 24 gier na platformie Steam oraz licznych gier i dodatków na platformy Nintendo Switch i Sony PlayStation. Dodatkowo, spółka powołała nową jednostkę zależną yabai.games sp. z o.o., która zajmuje się wydawaniem gier skierowanych do dorosłych graczy.

Zdarzeniem jednorazowym była sprzedaż akcji spółki No Gravity Games ze stratą. Pieniądze na pewno przydadzą się spółce.

Kluczowe wskaźniki finansowe (w tys. zł)

  • Kapitał własny: 8 813
  • Zobowiązania: 7 602
  • Przychody: 8 881
  • Zysk netto: 108
  • Środki pieniężne: 2 566

Qubic Games to świetna spółka, która ma jednak problem z zarabianiem pieniędzy. Zysk netto był zbyt niski, aby uzasadnić wycenę ok. 18 mln zł. Kwartalny zysk musiałby urosnąć do min. 500 000 zł, aby zmienić trend kursu akcji na rosnący.

Warto zauważyć że Qubic Games mimo już 8 lat na rynku New Connect ani razu nie wypłaciła dywidendy. Spółka zakończyła właśnie skup akcji własnych. Ja wolę tę opcję, jednak inwestorzy indywidualni wolą chyba dywidendę. Dzienne obroty rzadko przekraczają 10 000 zł.

Qubic Games wspomina o możliwości sprzedaży udziałów w spółce zależnej Untold Tales. Ciekawe na co poszłyby uzyskane pieniądze? Może na produkcję własnej gry z wysokim budżetem?

W II kwartale 2024 spółka ma w planie wydać wiele gier. W III kwartale 2024 Qubic Games ma obchodzić 20-lecie, któremu będzie towarzyszyć akcja marketingowa. Należy spodziewać się wyższych przychodów. Czy przekroczą 500 000 zł kwartalnego zysku?


   
Cytat
Topic Tags
(@baart22)
Estimable Member
Dołączył: 4 miesiące temu
Posty: 137
 

Co my tu mamy?

EcoGnomix https://store.steampowered.com/app/2473640/EcoGnomix/ hitem nie jest

Operation: Polygon Storm https://store.steampowered.com/app/2310160/Operation_Polygon_Storm/ podobnie

Baggage Inspector https://store.steampowered.com/app/2768020/Baggage_Inspector/ prawie zerowa sprzedaż
 
 
Jutro premiera Son of a Gun z marginalnym zainteresowaniem https://steamdb.info/app/2288600/charts/#max
Za 6 dni premiera Don't Be Afraid 2 z również kiepskim zainteresowaniem https://steamdb.info/app/2631880/charts/
 
Z czego to ma rosnąć? Chyba tylko z liczby gier i mnogości platform.
 

   
OdpowiedzCytat
(@piotr-skalski)
Eminent Member
Dołączył: 9 miesięcy temu
Posty: 42
 

https://store.steampowered.com/app/2288600/Son_of_a_Gun/ cena 32 zł i jakieś 2-3 tys sprzedaży. Jedyny plus, że oceny są pozytywne. Ciekawe jaki budżet miała ta gra.


   
OdpowiedzCytat
(@kubaziel)
Eminent Member
Dołączył: 9 miesięcy temu
Posty: 45
 

Peak tylko 22, ale za to 100% pozytywnych ocen.


   
OdpowiedzCytat
(@piotr-skalski)
Eminent Member
Dołączył: 9 miesięcy temu
Posty: 42
 

Wyprzedaże, wyprzedaże https://qubicgames.com/sale/! Czy z takich grosików zrobi się konkretny przychód? 


   
OdpowiedzCytat
(@piotr-skalski)
Eminent Member
Dołączył: 9 miesięcy temu
Posty: 42
 

Qubic Games idzie na ilość ale mam również nadzieję, że na jakość. Widać to po liczbie gier na Steam i ich cenie: https://steamdb.info/publisher/QubicGames/

Tylko jedna gra kosztuje więcej niż 40 zł. Ciekaw jestem, ile kosztuje produkcja tych gier. Możliwe, że mało, a koszt produkcji zwraca się w długim terminie. Dla części gier pewnie wspomagany przecenami.

Mam wrażenie, że to może działać. Na obecnym rynku liczą się albo naprawdę popularne gry albo te tanie w produkcji.

Ciekawe czy przekroczą 10 mln zł przychodów w q3.


   
OdpowiedzCytat
(@baart22)
Estimable Member
Dołączył: 4 miesiące temu
Posty: 137
 

Za 2 dni premiera W.A.N.D. Project. Link: https://store.steampowered.com

Na ten moment wygląda to tak:

Outstanding wishlists: 10.9k
Daily wishlist additions: 24
Followers: 753
Steam global top wishlist rank: #1642
Predicted month 1 sales: 3.9k (1.9k - 7.8k)

   
OdpowiedzCytat
(@ynwestor)
Member Admin
Dołączył: 10 miesięcy temu
Posty: 244
Topic starter  

Co do wyników za III kwartał...

Przychody netto: 6 805 230,74 zł (spadek w porównaniu do 8 231 171,47 zł w III kwartale 2023 roku).

Amortyzacja: 1 091 945,65 zł (wzrost o 40,8% rok do roku).

Strata netto: 326 028,43 zł (w porównaniu do zysku netto 220 543,62 zł w III kwartale 2023 roku).

Przepływy netto z działalności operacyjnej: 961 683,31 zł (spadek o 56,7% w porównaniu do III kwartału 2023 roku). Przepływy netto z działalności inwestycyjnej: -762 714,10 zł (poprawa względem -1 046 867,54 zł). Przepływy netto z działalności finansowej: -20 471,94 zł (względem -109 934,31 zł).

Środki pieniężne na koniec okresu wyniosły 2 872 033,80 zł (wzrost o 31,4% rok do roku).

Mimo pogorszenia wyników spółka broni się planem wydawniczym, z którego ma zamiar poprawić sytuację finansową.

Z kluczowych (wg mnie):

  • Real Boxing 2: Remastered - premiera planowana jest na 30. listopada 2024 r. na Nintendo Switch w Europie i 6 grudnia 2024 r. w USA.
  • Star Trek: Legends - planowana jest na grudzień 2024 roku na platformach Nintendo Switch, Sony PlayStation i Microsoft Xbox.
  • Chernobylite - premiera planowana jest na 13. grudnia 2024 r. na Nintendo Switch.

Kurs nie zareagował na wyniki raportu i od trzech miesięcy oscyluje wokół 1,5 zł.

Wycena spółki to obecnie EV/EBITDA 2,9. Czy premiery odniosą sukces?


   
OdpowiedzCytat
(@baart22)
Estimable Member
Dołączył: 4 miesiące temu
Posty: 137
 

Rozpoczęły się świąteczne wyprzedaże. Wygląda na to, że w okresie promocyjnym idziemy w wolumeny, bo w przeciwnym wypadku ciężko się przebić https://gonintendo.com/contents/43545-qubicgames-announces-99-off-christmas-sale


   
OdpowiedzCytat
(@silnoreki)
Active Member
Dołączył: 3 miesiące temu
Posty: 13
 

Dziś wyszło Chernobylite Complete Edition na Nintendo:  https://www.nintendo.com/us/store/products/chernobylite-complete-edition-switch/


   
OdpowiedzCytat
(@baart22)
Estimable Member
Dołączył: 4 miesiące temu
Posty: 137
 

@silnoreki Sprzedaż (ponoć tuż) poza pierwszą setką. Cena to $20, więc coś skapnie, ale ciężko mi oszacować przychód. Skoro w dniu premiery sprzedaż poza 100, to nie można liczyć na sukces sprzedażowy. No chyba że potencjalni nabywcy czekają na większą promocję. To byłby kolejny test potencjału sprzedażowego.


   
OdpowiedzCytat
(@baart22)
Estimable Member
Dołączył: 4 miesiące temu
Posty: 137
 

Chernobylite właśnie wskoczyła do pierwszej setki. Aktualnie dryfuje wokół 95. miejsca. Cena jest w promocji do 3. stycznia.

Spekuluję, że pozycja może się poprawić, bo wiele gier z pierwszej setki jest w promocji i część z nich może się wcześniej skończyć, co "wyrzuci" je z top100.

Sama obecność w top100 może też być dodatkowym bodźcem sprzedażowym.

No i jeszcze jedna uwaga, że wiele gier z top100 kosztuje kilka euro/dolarów, a Chernobylite to jednak $20.


   
OdpowiedzCytat
(@piotr-skalski)
Eminent Member
Dołączył: 9 miesięcy temu
Posty: 42
 

Na 2. kwietnia zapowiedziana jest nowa konsola Nintendo Switch 2. Ciekawe jak Qubic Games jest przygotowana na premierę i czy ma coś w zanadrzu.


   
OdpowiedzCytat
Share: