Dzisiejszy wieczór spędziłem na analizie finansów spółki Qubic Games. Zapraszam do lektury.
Opis działalności spółki
QubicGames to wydawca i deweloper gier z 20-letnim doświadczeniem, co do znudzenia powtarza w raporcie. Specjalizują się w tworzeniu, portowaniu i wydawaniu gier na Nintendo Switch, Sony PlayStation, Xbox i również na PC.
Spółka tworzy grupę kapitałową, więc w swojej analizie przyjrzę się danym skonsolidowanym.
Sytuacja finansowa
Bilans skonsolidowany
Aktywa:
Pasywa:
Skonsolidowany rachunek zysków i strat
Skonsolidowany rachunek przepływów pieniężnych
Środki pieniężne na koniec okresu: Zwiększyły się do 2 566 tys. zł z 1 383 tys. zł na początku okresu. Jest to dla mnie najważniejsza informacja w raporcie każdej spółki giełdowej z branży gier. Oznacza to, że Qubic Games ma pieniądze na koncie i jest w stanie produkować gry ze środków własnych.
Podsumowanie działalności w pierwszym kwartale 2024 r.
W pierwszym kwartale 2024 roku QubicGames koncentrowało się na intensywnych działaniach wydawniczych, obejmujących między innymi przygotowanie do wydania 24 gier na platformie Steam oraz licznych gier i dodatków na platformy Nintendo Switch i Sony PlayStation. Dodatkowo, spółka powołała nową jednostkę zależną yabai.games sp. z o.o., która zajmuje się wydawaniem gier skierowanych do dorosłych graczy.
Zdarzeniem jednorazowym była sprzedaż akcji spółki No Gravity Games ze stratą. Pieniądze na pewno przydadzą się spółce.
Kluczowe wskaźniki finansowe (w tys. zł)
Qubic Games to świetna spółka, która ma jednak problem z zarabianiem pieniędzy. Zysk netto był zbyt niski, aby uzasadnić wycenę ok. 18 mln zł. Kwartalny zysk musiałby urosnąć do min. 500 000 zł, aby zmienić trend kursu akcji na rosnący.
Warto zauważyć że Qubic Games mimo już 8 lat na rynku New Connect ani razu nie wypłaciła dywidendy. Spółka zakończyła właśnie skup akcji własnych. Ja wolę tę opcję, jednak inwestorzy indywidualni wolą chyba dywidendę. Dzienne obroty rzadko przekraczają 10 000 zł.
Qubic Games wspomina o możliwości sprzedaży udziałów w spółce zależnej Untold Tales. Ciekawe na co poszłyby uzyskane pieniądze? Może na produkcję własnej gry z wysokim budżetem?
W II kwartale 2024 spółka ma w planie wydać wiele gier. W III kwartale 2024 Qubic Games ma obchodzić 20-lecie, któremu będzie towarzyszyć akcja marketingowa. Należy spodziewać się wyższych przychodów. Czy przekroczą 500 000 zł kwartalnego zysku?
Co my tu mamy?
EcoGnomix https://store.steampowered.com/app/2473640/EcoGnomix/ hitem nie jest
Operation: Polygon Storm https://store.steampowered.com/app/2310160/Operation_Polygon_Storm/ podobnie
https://store.steampowered.com/app/2288600/Son_of_a_Gun/ cena 32 zł i jakieś 2-3 tys sprzedaży. Jedyny plus, że oceny są pozytywne. Ciekawe jaki budżet miała ta gra.
Peak tylko 22, ale za to 100% pozytywnych ocen.
Wyprzedaże, wyprzedaże https://qubicgames.com/sale/! Czy z takich grosików zrobi się konkretny przychód?
Qubic Games idzie na ilość ale mam również nadzieję, że na jakość. Widać to po liczbie gier na Steam i ich cenie: https://steamdb.info/publisher/QubicGames/
Tylko jedna gra kosztuje więcej niż 40 zł. Ciekaw jestem, ile kosztuje produkcja tych gier. Możliwe, że mało, a koszt produkcji zwraca się w długim terminie. Dla części gier pewnie wspomagany przecenami.
Mam wrażenie, że to może działać. Na obecnym rynku liczą się albo naprawdę popularne gry albo te tanie w produkcji.
Ciekawe czy przekroczą 10 mln zł przychodów w q3.
Za 2 dni premiera W.A.N.D. Project. Link: https://store.steampowered.com
Na ten moment wygląda to tak:
Co do wyników za III kwartał...
Przychody netto: 6 805 230,74 zł (spadek w porównaniu do 8 231 171,47 zł w III kwartale 2023 roku).
Amortyzacja: 1 091 945,65 zł (wzrost o 40,8% rok do roku).
Strata netto: 326 028,43 zł (w porównaniu do zysku netto 220 543,62 zł w III kwartale 2023 roku).
Przepływy netto z działalności operacyjnej: 961 683,31 zł (spadek o 56,7% w porównaniu do III kwartału 2023 roku). Przepływy netto z działalności inwestycyjnej: -762 714,10 zł (poprawa względem -1 046 867,54 zł). Przepływy netto z działalności finansowej: -20 471,94 zł (względem -109 934,31 zł).
Środki pieniężne na koniec okresu wyniosły 2 872 033,80 zł (wzrost o 31,4% rok do roku).
Mimo pogorszenia wyników spółka broni się planem wydawniczym, z którego ma zamiar poprawić sytuację finansową.
Z kluczowych (wg mnie):
Kurs nie zareagował na wyniki raportu i od trzech miesięcy oscyluje wokół 1,5 zł.
Wycena spółki to obecnie EV/EBITDA 2,9. Czy premiery odniosą sukces?
Rozpoczęły się świąteczne wyprzedaże. Wygląda na to, że w okresie promocyjnym idziemy w wolumeny, bo w przeciwnym wypadku ciężko się przebić https://gonintendo.com/contents/43545-qubicgames-announces-99-off-christmas-sale
Dziś wyszło Chernobylite Complete Edition na Nintendo: https://www.nintendo.com/us/store/products/chernobylite-complete-edition-switch/
@silnoreki Sprzedaż (ponoć tuż) poza pierwszą setką. Cena to $20, więc coś skapnie, ale ciężko mi oszacować przychód. Skoro w dniu premiery sprzedaż poza 100, to nie można liczyć na sukces sprzedażowy. No chyba że potencjalni nabywcy czekają na większą promocję. To byłby kolejny test potencjału sprzedażowego.
Chernobylite właśnie wskoczyła do pierwszej setki. Aktualnie dryfuje wokół 95. miejsca. Cena jest w promocji do 3. stycznia.
Spekuluję, że pozycja może się poprawić, bo wiele gier z pierwszej setki jest w promocji i część z nich może się wcześniej skończyć, co "wyrzuci" je z top100.
Sama obecność w top100 może też być dodatkowym bodźcem sprzedażowym.
No i jeszcze jedna uwaga, że wiele gier z top100 kosztuje kilka euro/dolarów, a Chernobylite to jednak $20.
Na 2. kwietnia zapowiedziana jest nowa konsola Nintendo Switch 2. Ciekawe jak Qubic Games jest przygotowana na premierę i czy ma coś w zanadrzu.