Pewnie jesteście ciekawi, co słychać w QubicGames po publikacji raportu za I kwartał 2025 roku.
Przychody netto ze sprzedaży w wysokości 8,4 mln zł, co oznacza spadek w porównaniu do 8,9 mln zł osiągniętych w analogicznym okresie 2024 roku. Zysk netto wyniósł 0,2 mln zł (0,1 mln zł przed rokiem).
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej były znacznie wyższe i wyniosły 1,3 mln zł w I kwartale 2025 roku (w porównaniu do 1,8 mln zł w I kwartale 2024 roku).
Stan gotówki na koncie to 2,4 mln zł, co jest znaczącą wartością w porównaniu do 10,5 mln zł kapitalizacji giełdowej.
Plan wydawniczy jest pełen gier, ale czy znajduje się w nim jakiś potencjalny hit? Może największą szansę na zostanie przebojem ma Real Boxing 2: Remastered, który wg raportu może ukazać się na przełomie 2 i 3 kwartału 2025 r.
Poziom przychodów 1 kwartału 2025 r. świadczy o zahamowaniu wzrostu spółki. Qubic Games musi zwiększać przychody, aby powrócić na ścieżkę rozwoju i odwrócić negatywny trend kursu akcji.
Obecna wycena Qubic Games to EV/EBITDA 2,8.
Za ostatni rok kurs osunął się już o 45%, a od początku roku o 22%. Qubic Games desperacko potrzebuje zwiększenia sprzedaży, aby przywrócić zaufanie inwestorów. Czy plan wydawniczy jest w stanie to zagwarantować?
Prezes Ultimate Games w Gamingu na giełdzie powiedział, że nowe zasady tworzenia listy bestsellerów przez Nintendo (przychodowo a nie ilościowo) spowodowały u niego spadek o 30-40%. Ciekaw jestem jak to wygląda w Qubic Games, która to zarabiała dzięki sprzedaży ogromnej liczby przecenionych gier. Obawiam się, że spadek będzie jeszcze dotkliwszy. Zobaczymy w raportach za kolejne kwartały. Spodziewam się spadków przychodów i kosztów. Życzyłbym sobie, żeby Qubic Games znalazł inny sposób na odbudowanie przychodowości spółki.
Obawiam się, że będzie to trudne. Prezes Zawadzki stwierdził, że Nintendo nie jest już dla niego priorytetem, bo nie widzi szans na dobre wyniki na tej platformie. Ciekawe, co zrobi Qubic Games...