Qubic Games
 
Powiadomienia
Wyczyść wszystko

Qubic Games

19 Wpisy
5 Użytkownicy
0 Reactions
420 Widoki
(@ynwestor)
Członek Admin
Połączone: 1 rok temu
Wpisy: 371
Rozpoczynający temat  

Pewnie jesteście ciekawi, co słychać w QubicGames po publikacji raportu za I kwartał 2025 roku.

Przychody netto ze sprzedaży w wysokości 8,4 mln zł, co oznacza spadek w porównaniu do 8,9 mln zł osiągniętych w analogicznym okresie 2024 roku. Zysk netto wyniósł 0,2 mln zł (0,1 mln zł przed rokiem).

Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej były znacznie wyższe i wyniosły 1,3 mln zł w I kwartale 2025 roku (w porównaniu do 1,8 mln zł w I kwartale 2024 roku).

Stan gotówki na koncie to 2,4 mln zł, co jest znaczącą wartością w porównaniu do 10,5 mln zł kapitalizacji giełdowej.

Plan wydawniczy jest pełen gier, ale czy znajduje się w nim jakiś potencjalny hit? Może największą szansę na zostanie przebojem ma Real Boxing 2: Remastered, który wg raportu może ukazać się na przełomie 2 i 3 kwartału 2025 r.

Poziom przychodów 1 kwartału 2025 r. świadczy o zahamowaniu wzrostu spółki. Qubic Games musi zwiększać przychody, aby powrócić na ścieżkę rozwoju i odwrócić negatywny trend kursu akcji.

Obecna wycena Qubic Games to EV/EBITDA 2,8.

Za ostatni rok kurs osunął się już o 45%, a od początku roku o 22%. Qubic Games desperacko potrzebuje zwiększenia sprzedaży, aby przywrócić zaufanie inwestorów. Czy plan wydawniczy jest w stanie to zagwarantować?



   
OdpowiedzCytat
(@piotr-skalski)
Trusted Member
Połączone: 1 rok temu
Wpisy: 79
 

Prezes Ultimate Games w Gamingu na giełdzie powiedział, że nowe zasady tworzenia listy bestsellerów przez Nintendo (przychodowo a nie ilościowo) spowodowały u niego spadek o 30-40%. Ciekaw jestem jak to wygląda w Qubic Games, która to zarabiała dzięki sprzedaży ogromnej liczby przecenionych gier. Obawiam się, że spadek będzie jeszcze dotkliwszy. Zobaczymy w raportach za kolejne kwartały. Spodziewam się spadków przychodów i kosztów. Życzyłbym sobie, żeby Qubic Games znalazł inny sposób na odbudowanie przychodowości spółki.

Obawiam się, że będzie to trudne. Prezes Zawadzki stwierdził, że Nintendo nie jest już dla niego priorytetem, bo nie widzi szans na dobre wyniki na tej platformie. Ciekawe, co zrobi Qubic Games...



   
OdpowiedzCytat
(@piotr-skalski)
Trusted Member
Połączone: 1 rok temu
Wpisy: 79
 

W raporcie Qubic Games napisał, że przychody im spadły nawet o 50%. Na szczęście Qubic Games sobie jakoś radzi i kurs dziś +7%. Oby tak dalej!



   
OdpowiedzCytat
(@ynwestor)
Członek Admin
Połączone: 1 rok temu
Wpisy: 371
Rozpoczynający temat  

Rzuciłem okiem na raport za q2 @piotr-skalski

Przychody w Q2 wyniosły 6,6 mln zł (‑18,2% r/r) z istotnym wpływem negatywnej zmiany algorytmu Nintendo eShop i przejściowego spadku sprzedaży Switch, częściowo kompensowanym podniesieniem średnich cen i dywersyfikacją na Xbox/PS/PC. Udział Nintendo Switch w Q2 spadł do 49% (z 60% r/r), a PC + pozostałe konsole wzrosły do 43,7%; dodatkowo pojawiły się wpływy z „publishing for hire” 0,36 mln zł i innych usług 0,09 mln zł. 

Qubic Games osiągnęła dodatnie EBIT 0,07 mln zł i EBITDA ok. 0,96 mln zł przy obniżonych kosztach usług obcych (‑25% r/r).

Koszty operacyjne w Q2 spadły do 6,53 mln zł (z 8,48 mln zł r/r), głównie dzięki niższym kosztom platform/royalties i dyscyplinie kosztowej; zysk na sprzedaży przeszedł z ‑0,41 mln zł do +0,07 mln zł.

Segmenty i portfolio to ponad 200 gier w sprzedaży na Switch/PS/Xbox/PC; intensywny plan portów i DLC na 2H 25 (m.in. Color Water Sort, Skyline Bowling, Giant Rush, Real Boxing 2 Remastered, Cup Heroes), a Untold Tales szykuje premiery m.in. Gloomy Eyes (IX 25), Bee Simulator: The Hive (PC już 04.08.2025; konsole w toku), Pyromind i Everdream Village (2025 PC, 2026 konsole).

Qubic Games potwierdza kompatybilność „niemal wszystkich” swoich gier z nową konsolą Switch 2, co wspiera długi ogon sprzedaży.

Wycena EV / EBITDA to 2,3.

Kurs mimo dzisiejszego wzrostu ma się kiepsko. W ciągu roku spadł o 34%, a od początku roku o 23%. Co musiałoby się stać, aby kurs Qubic Games zaczął trwale rosnąć?



   
OdpowiedzCytat
Strona 2 / 2
Udostępnij: